Защитаващият титлата си французин Себастиен Ожие успя да запази и дори да увеличи аванса си през втората половина на втория ден и така в края му остана начело в генералното класиране с преднина от 9.1 секунди пред страхотно представящият се до момента британец Крис Мийк. Ситуацията от сутринта се повтори и през деня, като Ожие спечели първия и третия етап – съответно етапи 6 и 8, а Мийк го победи в средния етап, което е и причината все още да има интрига за първото място. Разликата до последния за деня етап беше само 0.8 и то в ползва на Мийк, но Себастиен показа страхотно каране в етап номер 8 и успя да направи разлика на Мийк от 10.3 секунди, като дори самият британски пилот се пошегува в интервюто след етапа, че сигурно Ожие знае някой особености на този етап, имайки предвид, че къщата му е на 3км от отсечката.
Зад битката на двамата лидери на 3-о място успя да се изкачи Яри-Мати Латвала с доста добро каране в следобедните етапи за деня, като неговото темпо беше сходно с това на двамата водачи и през трите етапа. В крайна сметка финландецът завърши деня на 1:08 от лидера, но заяви, че не е в състезанието за победа, а би се радвал на подиум.
На 4-то място се нареди Андреас Микелсен, който продължи да кара без никакви рискове и с постоянно темпо, което го остави в края на деня на 1:33 отстояние от Ожие, но пък битката с другия му съотборник Яри-Мати все още е налице.
Зад Андреас в класирането е Тиери Нювил на 1:47 от лидера. Белгиецът съотборникът му Дани Сордо имаха трудна сутрин поради факта, че техният нов Hyundai i20 WRC беше с много меко окачване и се пързаляше постоянно по етапите – проблеми, от които се оплакаха и двамата. След сервизния парк обаче, от отбора бяха направили нужните промени по окачването, но пък сгрешиха избора на гуми, като сложиха на своите пилоти супер меки гуми, които отново създаваха проблеми на Дани и Тиери, като след последния етап за деня Сордо заяви, че нещо трябва да се промени по колата, защото тя е ужасна за каране. Испанецът заема 7-ото място на 3:07 от Ожие.
Между двете коли на Hyundai се нареди Мадс Остберг на 2:18 от водача. Норвежецът продължи със стабилното и постоянно каране, имайки предвид новостите, с които се налага да свиква още от първото си рали за сезона. Самият той заяви, че с всеки изминал етап комуникацията между него и новият му навигатор Ола Фльоне става все по-добра, а също така беше доволен от представянето на своята Fiesta WRC.
Останалите пилоти, които намериха място в първите десет, са Стефан Лефебвр, Бриан Буфие и От Танак. Естонският пилот Танак имаше дори инцидент, при който се завъртя и повреди доста сериозно външно своя автомобил, но въпреки всичко успя да завърши деня.
Рали Монте Карло продължава събота сутрин от 09 часа българско време, като третият ден ще предложи на пилоти и зрители 5 специални етапа, разпределени в 2 сутринта и 3 през деня или общо 172.75 състезателни километра.