Люис Хамилтън се притеснява, че има вероятност някой пилот да претърпи сериозен инцидент и да пострада, докато "фронталната кокпит защита" още не е влязла в сила. ФИА започна въвеждането на идеята за защита на пилотите, като досега единствените изпробвани концепции са "ореола" и така наречение "аероскрийн". Стратегическата група към Формула 1 обаче, се обяви против въвеждането на "ореола" още през 2017 година. Техният аргумент е, че е нужно повече време, за да се развие напълно идеята, и че може да бъде създадено и по-добро предложение, така че наистина да има резултат и да предпазва пилотите.
Попитан за своето мнение относно забавянето на промяната, Хамилтън заяви, че се надява да няма нежелани последствия от нея през следващата година и половина.
"Аз не съм напълно наясно защо няма да започне използването му през следващия сезон и това бе въпросът, който отправих. Ако стане инцидент през следващата година и половина, а през това време ние имаме решение за него, защо не го използваме", коментира трикратният световен шампион.
Хамилтън бе критично настроен към устройството, но промени мнението си след презентациите на ФИА по време на Гран При на Унгария миналия месец. Съотборникът му Нико Розберг и пилотът на Ферари Себастиан Фетел са сред тези, които изразиха подкрепа към "ореола" на болидите. След демонстрациите на ФИА относно предимствата на тази иновация Хамилтън вярва, че идеята няма да бъде игнорирана.
"Те имат решение, което ще помогне и ще свърши добра работа. ФИА се справят чудесно през последните години относно увеличаването на сигурността ни. Просто се надявам, че до момента, в който стане сигурно, че ще го използваме и отборите могат да го поставят на болидите, никой няма пострада на пистата, включително и аз", завърши Хамилтън.
Шефът на съюза на пилотите Алекс Вурц също изрази учудването си от забавянето на промяната. Може да чуете неговото мнение във видеото.