Люис Хамилтън заяви, че вероятното му наказание заради използване на повече от пет двигателя по-късно през сезона означава, че съперникът му за титлата Нико Розберг ще "кара свободно".
От 2014 година пилотите имат право да ползват общо пет двигателя за целия сезон. Двигателите вече се определят като силови пакети, които се състоят от шест елемента: двигател, кинетичен блок, батерии, турбокомпресор, електронен блок за управление и мотор-генератор. Настоящият световен шампион използва максималните елементи и наказанието за стартиране от задна позиция е почти сигурно на някоя от следващите писти.
"Ако Нико продължи да се представя толкова добре в квалификациите, а аз стартирам от по-задна позиция заради наказание, той ще кара свободно и това ще е голямо предимство за него. Но все пак това е положението и само ме мотивира да бъда още по-амбициозен и да се боря още по-силно", сподели Хамилтън.
Той предполага, че може да получи и двойно наказание до края на годината. За свой късмет, Люис успя да запази достатъчно последния си двигател, за да може да го използва и в Белгия за следващия кръг.
Шефът на Мерцедес Тото Волф съобщи, че не е взето решение кога да стане смяната на двигателя и че трябва да се вземат редица фактори предвид.
"Наказанието може да дойде на "Монца". Всичко е относно минимализиране на наказанията на пистата, докато за останалите пилоти изпреварването ще бъде по-лесно", заяви Волф.