Финландският пилот на Volkswagen Motorstport в Световния рали шампионат (WRC) – Яри-Мати Латвала се надява да успее да опази много по-добре гумите си на предстоящото рали Италия, след като е взел решение да се отнася доста по-внимателно към тях и да не натиска постоянно на лимита.
Това решение е породено от проблемите, които той изпитваше в последните няколко издания на това рали, където Яри почти всеки път получаваше поне по една спукана гума, която не му позволяваше да се бори за победата. Основната цел за предстоящото през уикенда рали за Яри-Мати ще бъде класиране на подиума. Латвала спечели в Италия през 2009-а година зад волана на Ford Focus RS WRC, но в последните няколко издания нещата не се развиха в негова полза, а още по-лошото за него бе, че неговият съотборник във Volkswagen – Себастиен Ожие успя да спечели три поредни победи.
През миналата година Яри се бе вкопчил в битка с Хейдън Падън за лидерството в ралито, но на един шикан удари своето Polo R WRC, като след удара отлепи задната си гума от джантата , което моментално сложи край на възможността му за победа. През този сезон неговият съотборник Ожие ще гони четвърта поредна победа в Сардиния, но Латвала заяви, че ще използва нова стратегия и нов подход, които се надява да му позволят да се бори в челото:
"Рали Италия е просто фантастично. Точно тук празнувах своята първа победа на макадам. Всяка година чакам с нетърпение завръщането ни в Сардиния, въпреки че през последните години нещата не се развиха много приятно за мен. Доста често пукахме гуми, но причината за това може би бе това, че натисках постоянно на лимита. През тази година взехме решение да внимаваме и да ги пазим по добре. Основната цел за нас ще бъде подиума", заяви Яри-Мати.
Друго нещо, което дава надежди на финландския пилот за добро представяне ще бъде добрата му позиция на пътя, която ще му позволи да се движи по доста по-чиста линия в сравнение с това, което неговите съотборници Ожие и Микелсен ще трябва да се борят, защото те ще стартират първи и втори в петък и събота: "Макадамът в Сардиния е доста хлъзгав когато ти се налага да минаваш за първи път, което означава, че позицията ми на пътя ще ни даде предимство. След това обаче при повторното минаване обикновено за всички сцеплението става доста по-добро и изравнено".