Крис Мийк от тима на Citroen спечели рали Испания – кръг номер 11 от общо 13-те в календара на Световния рали шампионат. Това е втората победа на Мийк за сезона след състезанието в Мексико през април и общо пета в кариерата във WRC. Британецът постигна триумф с 28 секунди преднина спрямо Себастиен Ожие, който се приближи до петата си световна титла в шампионата след оттеглянето на главния му конкурент за световния трофей Тиери Нювил от Hyundai заради повредено окачване.
Съотборникът на Ожие От Танак остана на пет секунди зад него, като през почти целия асфалтов маршрут караше със скоростна кутия със спецификации за макадам. В топ 8 не намери място нито един пилот на Hyundai.
Мийк поведе в Каталуня още вчера сутринта и съумя да запази силите си, като днес бе най-бърз в още два специални етапа, а в последния суперспециален спечели 4 бонус точки. Най-бърз там пък бе родният герой Дани Сордо с Hyundai, който взе пет бонус точки, въпреки че финишира 14 минути зад Мийк заради вчерашната си катастрофа в скала.
Четвърти днес финишира последният пилот с изоставане под минута от победителя – Юхо Ханинен с Toyota с трето поредно класиране в топ 4, като съотборниците му Латвала и Лапи приключиха участието си предсрочно заради съответно повреда в двигателя и катастрофа. Мадс Остберг с частния си Ford Fiesta записа най-доброто си представяне през сезона с петата позиция, на 17 секунди пред пилота на Citroen Стефан Лефевр, а Елфин Еванс с осма позиция бе четвъртият състезател с Ford в топ 8.
Ожие взе три бонус точки и генерира аванс от 37 точки в генералното класиране, като най-близкият му конкурент стана съотборникът му в M-Sport (Ford Fiesta).
При конструкторите Hyundai на практика почти изгубиха шансовете си за титла, а Citroen се приближава до третата позиция, към момента заета от Toyota.