Новият пилот на Hyundai Андреа Микелсен шокиращо поведе в първите етапи от рали Испания при едва първата изява с новия си Hyundai i20. Норвежецът стартира пети, но след три етапа излезе на първата позиция, спечелвайки най-коварния от днешните етапи.
След първите три фази Микелсен притежава аванс от 0.6 секунди спрямо сънародника си Мадс Остберг с Ford Fiestа, който се оплака от влизащия в автомобила му пясък: "Абсурдно е. Не виждам добре пътя пред мен, а навигаторът ми има проблеми с гласа".
Условията за първия стартирал – в случая лидерът в генералното класиране Себастиен Ожие – бяха най-тежки, но той успя да се добере до трето място в своята Fiesta, на 4 секунди зад Остберг. Зад него остана съотборникът му От Танак, който трябваше да наваксва време след спукана гума. В крайна сметка Танак изостава само с 7.4 секунди от лидера, като сподели, че ритъмът му е бил нарушен.
По-назад остана завърналият се за Citroën Крис Мийк, а Дани Сордо с Hyundai допълва първата шестица. Основният конкурент на Ожие за титлата – Тиери Нювил – направи грешката да избере софт гуми. Той бе единственият пилот с този избор, а изражението му на финала на третия етап бе показателно за загубеното време.
"Не бе най-добрият избор. Информацията, която имахме, бе, че ще издържат поне 50 км, но температурата бе по-висока от очакваното и те бяха в ужасно състояние след 10-ия километър", сподели седмият Нювил, на 15.8 секунди от лидера.
Двата автомобила на Toyota с пилоти Яри-Мати Латвала и Юхо Ханинен останаха в дъното на топ 10, а след удар в скала Елфин Еванс остана десети.