Новият Volkswagen Golf, който ще дойде, ще види и ще победи
Новият Volkswagen Golf, който ще дойде, ще види и ще победи
11 май 2020 | 13:57
5148
0
Има коли, които просто се появяват и стават част от живота ни. Те са навсякъде, всички ги познават, всички ги харесват, всички ги карат. Култови модели, които са по-скоро наши приятели, отколкото обикновени работници, изпълняващи задачата да ни карат от точка А до точка Б.
Някои от тях, като например Golf, са с нас поколения наред. Ти имаш Golf, вашите са имали Golf, вуйчо ти си е дошъл с Golf от Германия преди никой-не-помни-колко години точно и още го кара, приятелите ти са с Golf-ове от различни генерации, и ако историята наистина се повтаря, както казват мъдрите хора, най-вероятно и децата ти ще имат Golf. Защото е един хубав автомобил, изпълнил обещанието си да е “кола, на която можеш да разчиташ”. Превърнал се е в легенда и ще продължи да бъде икона в градската култура, защото…e Golf.
Със своите изчистени линии и семпъл дизайн Volkswagen Golf прави истинска революция през 1974. Негов автор е Джорджето Джуджаро и следващите поколения, макар и различни, успяват да запазят първоначалната идея, заложена от големия дизайнер в първото поколение - нищо излишно. Golf 8 е дело на главния дизайнер на Volkswagen Group Клаус Бискоф и неговия екип. От първата генерация са минали 46 години и всъщност Golf вече не е автомобил на Volkswagen. Той е на хората.
Но да видим какво му е новото на новия Golf 8 и как хората го приемат. Осмото поколение прави дебюта си в края на октомври миналата година. Събитието се състои във Волфсбург и на него присъства дори пилотът Ханс Щук, който разказва как през 76-а, докато се е състезавал във Формула 1, е имал Golf GTI и много от колегите му са го молели да го покарат. “И все още имам Golf от 76-а. Фантастична кола”, казва Щук. Дали след 40 години някой от днешните пилоти ще присъства на премиерата на Golf 16 и ще каже: “Едно време каква осмица имах”? Кой знае.
Новият Golf е на добре познатата MQB платформа, дизайнът му е сериозно еволюирал от предишното поколение, а по отношение на технологиите, е автомобил от нова ера. Последното сигурно ви е прозвучало пресилено, но ако разгледате конкурентите на Golf, ще видите, че той притежава системи, които обикновено се срещат в по-високите класове. Той е интуитивен и създаден по днешния потребител, без да го учи на нови навици. Консервативният дизайн в интериора е минало и днес шофьорът седи в Innovision Cockpit, който се настройва спрямо него - в зависимост от нивото на оборудването, той активира персоналния профил за собственика си. Освен това разбира от дума - благодарение на своя Voice Control, той приема вашите команди и така с глас управлявате радиото, телефона, климатика и навигацията. Така няма да се разсейвате и ще можете да гледате напред към Head-up дисплея, който превръща челното стъкло в екран за прожектиране, показвайки актуални данни за скорост, навигация или съобщение от някоя система за сигурност.
И като заговорихме за сигурност, ако някога ви се прииска да се скриете на сигурно място, новият Golf може да свърши чудесна работа. Системата Car2X следи останалите коли в трафика и в комбинация с опцията за автоматично поддържане на дистанция АСС, при нужда може активно да се намеси в управлението на автомобила, за да предотврати инцидент. Travel assist системата пък ви държи в правилната лента и поддържа скоростта. Освен това Golf се грижи “проактивно” за своите пътници - системата му е в състояние да разпознава ситуации с повишен риск от произшествие и автоматично затваря прозорците и панорамния покрив, и натяга предните предпазни колани.
Новият Golf се предлага с най-различни двигатели: TSI-, TDl- и TGI, които съчетават висока мощност с нисък разход на гориво. С комбинацията си от малък работен обем, принудително пълнене с турбокомпресор и директно впръскване на горивото всички те осигуряват равномерно разгръщане на мощността. Към това следва да прибавим и технологията за активното управление на цилиндрите при някои от версиите. При тази технология половината цилиндри временно се изключват в режими на непълно натоварване. При това маниерите на работа на двигателя остават непроменени.
Едно важно нововъведение: eTSI с Mild-Hybrid технология. Стартер-генератор подпомага двигателя при потегляне и при ниска скорост на движение. При движение без тяга и при спиране той служи за рекупериране на енергия, която се съхранява в литиево-йонната акумулаторна батерия. По този начин се постига значително намаляване на разхода на гориво и нивата на вредни емисии.
Това са основните неща, които трябва да знаете за новия Golf. Всъщност, историята тепърва започва.