ID.4 ще последва ID.3. ID.4 е първият изцяло електрически SUV модел на марката Volkswagen. В същото време ID.4 ще бъде и първият представител на най-големия пазарен сегмент в света – категорията на компактните SUV модели, който ще бъде в състояние да предложи на потребителите неутрални по отношение на климата процеси на производство и експлоатация. Също като компактния ID.3, той използва технологичната основа на модулната, гъвкава и годна за модели от различни класове и категории платформа за електрическо задвижване (MEB) на групата Volkswagen, която включва всички силни страни на моделната фамилия ID - компактни външни размери, достатъчно просторен интериор, динамичен характер на пътя, интуитивно управление на функциите и пълна комуникационна свързаност.
С това стратегическата офанзива на марката Volkswagen в сферата на електрификацията отбелязва своя успешен старт. Според най-новите планове на компанията, в периода до 2025 година от поточните линии на заводите на Volkswagen трябва да слязат до 1,5 милиона електрически превозни средства, което е значително повече от планираните по-рано количества.
ID.4 – първият изцяло електрически компактен SUV модел на Volkswagen
Volkswagen дава възможност за първоначален поглед към първия изцяло електрически компактен SUV на компанията под формата на предсерийния прототип на ID.4, като се очаква вторият член на моделната фамилия ID. да отбележи своята пазарна премиера в Европа още през 2020 година. Също както и компактния ID.3, той използва модулната технологична платформа за електрическо задвижване (MEB) на Volkswagen Group.
Просторен интериор с концепцията Open Space. Аеродинамично оптимизираният външен дизайн на каросерията на новия ID.4 демонстрира по перфектен начин предимствата на революционната MEB архитектура – къса предница и дълго междуосие, които дават възможност за постигане на превъзходно вътрешно пространство. Водачът и пътниците в ID.4 са настанени в т.нар. Open Space – просторният и светъл интериор на новия модел.
ID.4 ще се предлага с множество различни модулни компоненти на задвижването - първоначално моделът ще излезе на пазара във вариант със задно предаване, а на по-късен етап ще може да се поръча и като мощен електрически вариант със задвижване на всички колела. При всички версии на задвижването акумулаторната батерия с високо напрежение е неизменно разположена под пътническата клетка в дъното на каросерията, за да гарантира нисък център на тежестта и добре балансирано разпределение на натоварването на предния и задния мост. Стандартните възможности за зареждане на батерията включват използване на зарядни станции с променлив (АС), прав (DC) и трифазен ток. В зависимост от конфигурацията на задвижването е възможно постигането на автономен пробег с продължителност до 500 километра.
ID.3 – пионер на една нова ера
Серийното производство на ID.3 започна в края на 2019 година, когато новият модел пое своята роля на пионер в новата ера на мобилността във Volkswagen - интелигентен, иновативен и устойчив. Коренно новият дизайн и конструктивно изпълнение на ID.3 включва редица новаторски технологии, като в автомобила с обща дължина на каросерията от едва 4,26 метра са съчетани всички силни страни на модулната технологична платформа за електрическо задвижване MEB на Volkswagen Group – изключително обширно вътрешно пространство, както и лека и интуитивна ергономична концепция за управление на функциите. Акумулаторната батерия с високо напрежение е монтирана ниско в долната част на каросерията, което осигурява стабилност и динамично поведение на пътя.
Резервациите за премиерната версия на модела са напълно изчерпани. Предварителните резервации за специалния премиерен модел ID.3 1ST бяха открити през пролетта на 2019 година. Към момента в компанията са постъпили над 37 000 за премиерното издание, чиито производствен тираж е ограничен на 30 000 екземпляра.
Tри варианта на оборудване и четири версии по отношение на мощността. Сега Volkswagen представи серийната версия на компактния ID.3 с възможност за конфигуриране. Клиентите ще имат на разположение за избор три варианта на модела - ID.3 Pure, ID.3 Pro и ID.3 Pro S, които се различават помежду си преди всичко по отношение на максималната мощност и капацитета на акумулаторната батерия, продължителността на автономния пробег и възможностите за зареждане. В качеството си на върхова версия в гамата, ID.3 Pro S разполага с изключително богато оборудване.
Базовата версия ID.3 Pure използва акумулаторна батерия с използваем капацитет в размер на 45 кВтч, която дава възможност за изминаване на до 330 километра (WLTP) с едно зареждане. Инсталираният на задния мост тягов електродвигател се предлага във варианти с максимална мощност 93 кВт или 110 кВт (126 или 150 к.с.) според предпочитанията на клиента. Версията ID.3 Pro е оборудван сс акумулаторна батерия с капацитет 58 кВтч и може да предложи автономен пробег до 420 км (WLTP) и електродвигател с максимална мощност 107 или 150 кВт (съответно 146 или 204 к.с.). При върховото изпълнение ID.3 Pro S използваемият капаците на акумулаторната батерия достига 77 кВтч, което е достатъчно за осигуряване на потенциален автономен пробег до 550 км (WLTP), а мощността на тяговия електтродвигател при него е 150 кВт (204 к.с.). И трите модела могат да се зареждат на станции с променлив, прав и трифазен ток, като при използване на бързозарядна станция със 100 кВт, ID.3 Pro може да набави необходимата за изминаване на около 290 километра енергия само в рамките на 30 минути.
ID.3 Pure. ID.3 Pure е базовата версия в новата моделна фамилия, която ще се предлага на германския пазар на цена под 30 000 евро и разполага с богата гама стандартно оборудване. То включва детайли като 18-цолови стоманени джанти, LED фарове с автоматично управление на светлините и комбинирани задни светлини с LED елементи.
Вътрешното обзавеждане на ID.3 Pure включва индиректно осветление ID.Light с възможност за настройка на десет различни цветови нюанса, климатична инсталация Air Care Climatronic, интелигентно гласово управление с естествени фрази и комфортна функция за стартиране Keyless Start. Асистиращата система за поддържане на лентата за движение (Lane Assist), системата за наблюдение на зоната пред автомобила (Front Assist), динамичната функция за регистриране и визуализация на пътните знаци (Dynamic Road Sign Display) и системата от сензори за контрол на дистанцията при маневри за паркиране (Park Distance Control) на свой ред гарантират още по-спокойно и безопасно пътуване.
ID.3 Pro и ID.3 Pro S. Версията ID.3 Pro, която се предлага на цена под 35 000 евро (в Германия), има идентично на това при ID.3 Pure ниво на оборудване и поема ролята на своеобразна универсална версия за градска мобилност и движение на средни разстояния в гамата на ID.3. Този вариант разполага с по-голяма акумулаторна батерия от ID.3 Pure, може да осигури по-продължителен автономен пробег, съкратено време за зареждане на стенции с прав ток и по-висока максимална мощност на електродвигателя. На върха на новата моделна гама е версията ID.3 Pro S, чието оборудване в спортен дух се отличава с детайли като 19-цоловите алуминиеви джанти Andoya и дизайнерското оформление на педалите Play & Pause.
Модулната технологична платформа за електрическо задвижване МЕВ е отворена платформа. Предоставянето на модулната технологична платформа за електрическо задвижване (МЕВ) за използване и от други производители също е концептуално нова стъпка, а компанията Ford ще бъде един от първите автомобилни производители, които ще се възползват от тази възможност. Ford планира да започне да предлага модел на базата на MEB на европейския пазар от 2023 година и оценява пазарния потенциал по отношение на продажбите на над 600 000 автомобила за период от шест години.