Гледай на живо

Женско първенство по футбол: Пълдин (Пловдив) - Барокко 0:1 (почивка)

Volkswagen представи новите Golf GTI, GTE и GTD

Volkswagen представи новите Golf GTI, GTE и GTD

Един автомобил се превръща в икона, когато неговата стилистична ДНК и характер се запазят ярки, трайни и разпознаваеми в продължение на десетилетия. За една емблематична икона е също толкова важно постоянно да представя нови и свежи идеи, за да се справя с предизвикателствата на новото време – така, както го прави Golf GTI. Вече 44 години Volkswagen непрекъснато преоткрива и преражда тази икона в класа на спортните компактни автомобили, съхранявайки оригиналната концепция поколение след поколение. Сега своя пазарен дебют отбелязва осмата генерация на Golf GTI – с изцяло нов дизайн и последната дума на технологиите, напълно дигитализиран и свързан с глобалната мрежа и околния свят.

Изцяло нов Golf GTI, готов да посрещне предизвикателствата на нашата модерна епоха. Първото поколение на Golf от 1976 година отдавна еволюира в цяла гама от различни по характер модели. Неговият пример бе последван през 1982 година от първия Golf GTD с турбодизелов двигател, а през 2014 година и от първия Golf GTE, който използва plug-in хибридно задвижване. Затова е напълно заслужено новите Golf GTD и Golf GTE да отбележат световните си премиери заедно стази на новия Golf GTI. Три варианта на Golf, три различни характера, три ефективни и чисти задвижващи системи, обединени под една обща философия по отношение на дизайна и оборудването.

Готов за модерната ера.

Цифровото арматурно табло Innovision Cockpit се включва още при отваряне на вратите на Golf GTI, GTE и GTD. Innovision Cockpit  представлява хармонична комбинация от върховата версия на 10,25-инчовия екран на Digital Cockpit (блокът цифрови контролни прибори пред водача) и 10-инчовия екран на навигационна система, като визуалното и функционално съчетание на двата екрана създава принципно нова, цялостна дигитална архитектура. Индиректното осветление, което също е част от стандартното оборудване, обгръща както екраните, така и всички други осветени площи в интериора (арматурното табло, облицовките на вратите, отделението за съхранение на вещи с интерфейс за мобилен телефон и пространството за краката) с мека светлина с възможност за индивидуална конфигурация в 30 цвята. По този начин се създава изцяло нова атмосфера и индивидуално, строго специфично усещане при трите версии GTI, GTE и GTD. Golf GTI, който е оборудван стандартно с 6-степенна ръчна предавателна кутия, вече има чисто нова GTI топка на скоростния лост. За GTI се предлага и опционална автоматична 7-степенна трансмисия с двоен съединител (DSG), а GTD се предлага изключително и само с тази DSG трансмисия. Версията GTE на свой ред използва 6-степенна DSG, специално разработена за работа в комбинация с хибридното задвижване. При моделите, оборудвани с DSG, предавките по принцип се сменят чрез технология „shift by wire” без механична връзка между трансмисията и скоростния лост, а самият лост на DSG е специфично оформен и проектиран специално за целта. Стандартният start/stop бутон за стартиране и изключване на системите за  задвижване на трите нови спортни версии на Golf също е нещо специално - след отваряне на вратите, той започва да пулсира в червена светлина до момента на стартиране на задвижващата система.

ЗАДВИЖВАЩИ АГРЕГАТИ

Новият Golf GTI се задвижва от 2,0-литров двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор (EA888 evo4), максимална мощност 180 кВт (245 к.с.) и максимален въртящ момент 370 Нм. Стандартно четирицилиндровият двигател е съчетан с 6-степенна ръчна предавателна кутия (MQ350), а като опция се предлага 7-степенна DSG трансмисия с два съединителя (DQ381 DSG).

Рlug-in хибридното задвижване на Golf GTE по същество е комбинация от 1,4-литров бензинов двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор (EA211 TSI) и максимална мощност 110 кВт (150 к.с.), хибриден модул с тягов електродвигател (85 кВт), 6-степенна трансмисия DSG (DQ400e) и новоразработена  литиево-йонна акумулаторна батерия. Системата осигурява обща максимална мощност от 180 кВт (245 к.с.) и системен максимален въртящ момент от 400 Нм, а в сравнение с предходния модел автономният пробег на електричество е увеличен значително и вече достига около 60 километра. Инженерите на Volkswagen са постигнали това увеличение на пробега без локални емисии с успешна работа в две основни насоки – подобряване на  аеродинамичните показатели на Golf и увеличаване на енергийния капацитет на акумулаторната батерият с 50% до актуалните 13 кВтч. Новото поколение на GTE може да движи със скорост до 130 км/ч в изцяло електрически режим с нулеви локални емисии. При наличие на достатъчен заряд в акумулаторната батерия, Golf GTE винаги стартира във изцяло електрически режим E-MODE. Plug-in хибридното задвижване преминава автоматично в хибриден режим, в случай че нивото на заряд на батерията спадне под определено равнище или ако скоростта на движение надхвърли 130 км/ч. При движение в хибриден режим, водачът има възможност да използва трите логични символа в менюто на екрана на инфотейнмънт системата, за да поддържа нивото на заряд в акумулаторната батерия, да го увеличава или го намалява до определено ниво. По този начин можете да използвате изцяло електрическа енергия с нулеви емисии за движение в градската зона в крайната точка на маршрута - ако е необходимо, дори и при пътуване на по-дълги разстояния. Ако навигационната система е в активен режим на водене по зададен маршрут, системата за управление на заряда в акумулаторната батерия отчита превантивно профила на пътя и топографските данни, за да гарантира, че зададеното от водача ниво на заряд ще бъде налице при достигане на крайната цел на пътуването. В рамките на този процес използването на съхранената в акумулаторната батерия енергия се адаптира въз основа на данните за маршрута, за да се постигне оптимален автономен пробег за движение на изцяло електрическа тяга.

Подходящият за пътуване на дълги разстояния спортен модел разполага с 2,0-литров четирицилиндров турбодизелов двигател (TDI) с максимална мощност 147 кВт (200 к.с.). Двигателят на Golf GTD (серия EA288 evo) осигурява впечатляващо висок максимален въртящ момент от 400 Нм още при много ниски обороти на двигателя TDI. Както при всички останали дизелови двигатели с турбокомпресор в новия Golf, GTD използва свръхмодерни мерки за третиране на отработилите газове с два последователно свързани SCR (селективна каталитична редукция) катализатора. Новата високотехнологична SCR система с двойно впръскване на добавката от карбамид AdBlue спомага за значително намаляване на емисиите на азотни окиси в сравнение с предходната версия на модела. Volkswagen предлага Golf GTD със 7-степенна предавателна кутия DSG с двоен съединител (DQ381 DSG) като стандартно оборудва.

Адаптивен контрол на окачването DCC. Адаптивната система за контрол на окачването DDC адаптира в реално време характеристиките на работа на ходовата част с условията на пътя, настилката и стила на шофиране, отчитайки влиянието на различни фактори като отклонението на волана и режимите на спиране и ускорение. Задавайки желания режим на движение, водачът може да промени поведението на автомобила и да ограничи колебанията на каросерията. Системата изчислява необходимата за целта намеса за всяко колело и регулира работата на четирите амортисьора в рамките на части от секундата. По този начин DCC и системата за контрол на динамиката на пътя Vehicle Dynamics Manager осигуряват възможно  най-добрия комфорт на возене и идеално поведение на пътя във всяка ситуация. При последното поколение на DCC възможностите за индивидуални настройки могат да се разширят в допълнение към установените режими COMFORT, ECO и SPORT с помощта на режима INDIVIDUAL. При него водачът да зададе прецизно и да запамети свой личен профил от настройки с помощта на цифров плъзгач. В режим COMFORT купето се изолира възможно най-добре от въздействието на контакта с пътната настилка с цел постигане на максимален комфорт на возене. Режимът SPORT от двуга страна предлага разширени възможности за настройка с максимално стегната работата на амортисьорите за постигане на минималните колебания на каросерията и изключително директните реакции на управлението, характерни за неподправеното динамично поведение на спортни модели като новите GTI, GTD и GTE.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти