Джордж Ръсел с контролирана победа в Сингапур, титла, но и още напрежение в Макларън

Джордж Ръсел спечели втората си победа за сезона във Формула 1, след като триумфира по контролиран начин в надпреварата за Гран При на Сингапур, в която той практически води необезпокояван от старта до финала.

На леко влажната писта пилотът на Мерцедес направи отлично потегляне със средно твърдите гуми и запази първата си позиция, след което успя да отвори аванс от приблизително десет секунди пред Макс Верстапен, който стартира с меките гуми. Реално Ръсел изпусна първото място за само две обиколки по време на спиранията в бокса, след като пилотите на Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри останаха по-дълго на пистата.

Иначе след стопа си Ръсел загуби повече от половината си аванс спрямо Верстапен, който направи своето спиране цели шест тура по-рано. Впоследствие световният шампион за кратко имаше малко по-добро темпо от това на Ръсел, но с напредъка на състезанието той разви някакви проблеми с поведението на колата си и изостана, което позволи на Норис да го притисне за второто място в заключителната фаза от надпреварата.

Британецът реално имаше само един шанс да атакува, но Верстапен се защити перфектно и финишира на втората позиция на 5.4 зад победителя Ръсел. Норис допълни подиума, а неговият съотборник Оскар Пиастри остана четвърти, с което двамата гарантираха предсрочно втората поредна конструкторска титла на Макларън.

Не всичко обаче мина гладко в тима от Уокинг, след като още в третия завой на състезанието имаше контакт между Норис и Пиастри, в който потърпевш беше лидерът в шампионата. Впоследствие той изиска Норис да му върне позиция, по подобие на случилото се на „Монца“ по-рано през сезона, но тази молба на австралиеца не беше удовлетворена, което никак не се хареса на Пиастри.

Пети под прожекторите на „Марина Бей“ завърши Андреа Кими Антонели, който прекара голяма част от състезанието зад Шарл Леклер, но изпревари монегаска с много късно спирането за 16-я завой в 54-тата обиколка, за да се пребори с пилота на Ферари. Леклер финишира шести пред съотборника си Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо, Оливър Беарман и Карлос Сайнц, които оформиха зоната на точките в Гран При на Сингапур.

В генералното класиране при пилотите Пиастри остава начело с актив от 336 точки и аванс от 22 пред своя съотборник Норис. Трети на 63 пункта зад лидера е Верстапен, който за трето поредно състезание успя да съкрати част от своето изоставане. Днешният победител Ръсел е четвърти на 99 пункта зад Пиастри.

Пълно класиране при пилотите във Формула 1 след Гран При на Сингапур

При отборите Макларън си гарантира титлата шест кръга преди края на сезона с актив от 650 точки и преднина от 325 пред екипа на Мерцедес. След победата на Ръсел и петото място на Антонели днес Сребърните стрели се откъснаха на 25 пункта пред Ферари в борбата за втората позиция в конструкторския шампионат.

Пълно класиране при отборите във Формула 1 след Гран При на Сингапур

Сезон 2025 във Формула 1 продължава след две седмици с Гран При на САЩ, която и тази година ще използва спринтовия формат.

Най-интересното от надпреварата за Гран При на Сингапур във Формула 1:

Заради падналия по-малко от два часа преди старта дъжд състезанието започна на леко влажна настилка. Въпреки това абсолютно всички пилоти стартираха с гумите за сух асфалт. Най-агресивни в своя избор бяха Верстапен (2-ри), Хаджар (8-ми), Алонсо (10-ти), Цунода (13-ти), Строл (15-ти) и Колапинто (16-ти), които заложиха на меката смес. Всички останали стартираха със средно твърдите сликове.

Старт - Отлично потегляне за Ръсел, който запази първата си позиция пред Верстапен, а зад тях Норис беше много агресивен в първите завои и спечели две позиции, изпреварвайки Антонели и съотборника си Пиастри. Антонели загуби позиция и от Леклер още преди първия завой.

1/62 - Неточност на Пиастри в спирането за 16-я завой, която прати австралиеца извън пистата, но австралиецът се върна на трасето без да губи позиция. Пред него Норис беше с поражения по предното си крило след контакт с Верстапен в третия завой на състезанието. Заради този контакт Норис избута и своя съотборник встрани от идеалната линия и той за малко не завърши в бетонната стена.

3/62 - В челото Ръсел се беше откъснал на над две секунди пред Верстапен, който имаше преднина от около секунда пред Норис. Пиастри беше изостанал на над две секунди от съотборника си. В същото време стюардите обявиха, че няма да има наказание за контактите с участието на Норис в началото.

6/62 - От Макларън съобщиха на Пиастри, че няма да предприемат действия в резултат на контакта в третия завой, което предизвика много негативна реакция от страна на австралиеца, който открито критикува това решение на отбора си. Според лидера в шампионата неговият съотборник трябва да му върне позицията заради начина, по който го изпревари.

10/62 - Лидерът Ръсел вече се беше откъснал на 5.1 пред Верстапен, чийто аванс пред Норис беше набъбнал на 1.7. На свой ред британецът се движеше на 3.4 пред съотборника си Пиастри, а петият Леклер поддържаше изоставане от 2.0 спрямо лидера в шампионата. На този етап на състезанието всички контролираха темпото си в очакване на спиранията в бокса.

13/62 - Норис докосна стената на изхода от 17-я завой, но продължи без допълнително поражения. В същото време Цунода и Бортолето преминаха през пит-лейна за смяна на гуми и двамата преминаха към твърдата смес. Бортолето смени и предното си крило, което беше повредено след контакт със Строл на старта.

14/62 - Колапинто покри стопа на Цунода и се върна на пистата пред японеца, но със средно твърдите гуми.

17/62 - Норис получи инструкция да спре в бокса, за да пробва пресичаща стратегия срещу Верстапен. Това обаче се оказа лъжливо движение и британецът остана на пистата за поне още една обиколка.

19/62 - Верстапен предотврати възможността Норис да го пресече, влизайки в бокса за твърди гуми. Обслужването на нидерландеца не беше съвсем чисто, но въпреки това той се върна на пистата пред Алонсо и разполагаше с чиста писта пред себе си.

20/62 - Норис остана на пистата, а неговото изоставане от Ръсел беше 10.4. В същото време Пиастри беше повишил своето темпо и беше започнал да топи изоставането си от Норис, което в един момент беше достигнало почти пет секунди.

21/62 - Леклер също мигна и се насочи към своите механици за смяна на гуми от реалната пета позиция в състезанието. Монегаскът се върна на пистата на десетото място, точно зад Хюлкенберг, който беше със стари средно твърди гуми. Още в седмия завой след връщането си на пистата обаче пилотът на Ферари задмина своя съперник с много късно спиране за 90-градусовия завой в началото на втория сектор.

24/62 - Добри новини за Верстапен, тъй като Хамилтън се насочи към пит-лейна в момента, в който нидерландецът го настигна. Стопът на британеца също не беше от най-бързите и подобно на своя съотборник по-рано, той също се върна на пистата зад Хюлкенберг.

25/62 - Лидерът Ръсел също направи своето спиране в бокса и след перфектната работа на Мерцедес британецът се върна на пистата на третото място зад пилотите на Макларън, които още не бяха спирали. Заедно с Ръсел в бокса влезе и неговият съотборник Антонели, който се върна на пистата между пилотите на Ферари.

26/62 - Временният водач също посети механиците си и за разлика от последните две състезания този път обслужването на британеца беше безпроблемно. Той се върна на пистата на около пет секунди зад Верстапен, чиито гуми бяха със седем обиколки по-стари от тези на пилота на Макларън.

27/62 - Последният от лидерите Пиастри също спря в бокса и неговият стоп беше доста бавен заради проблем със смяната на задната лява гума, но въпреки него австралиецът запази позицията си пред Леклер.

30/62 - С малко по-свежите си гуми Антонели догони Леклер в битката за петото място в състезанието, но на този етап не получаваше шанс да атакува пилота на Ферари, въпреки че разполагаше с DRS на четирите по-дълги прави в рамките на обиколката.

32/62 - В челото след спиранията в бокса Ръсел водеше с 3.3 пред Верстапен, чийто аванс пред Норис беше 4.4. След бавния си стоп Пиастри беше изостанал на 9.2 от съотборника си Норис, но имаше комфортна преднина от 7.5 пред Леклер.

35/62 - Въпреки че разполагаше с гуми, които бяха с шест обиколки по-стари, Верстапен поддържаше малко по-добро темпо от това на лидера Ръсел и разликата между двамата беше паднала под три секунди.

36/62 - Верстапен блокира предната си дясна гума в спирането за 14-ия завой и беше много близо до удар в стената, но успя да хване навреме колата си и продължи, губейки около две секунди.

41/62 - Неточност на Норис в 16-я завой, която му коства приблизително 0.8 спрямо движещият се точно пред него Верстапен.

42/62 - Преди финалните 20 обиколки Ръсел водеше с 4.2 пред Верстапен, който имаше аванс от 2.5 пред Норис след грешката на британеца в предходния тур. В 45-ата обиколка Ръсел загуби приблизително половин секунда, затваряйки с обиколка Строл.

44/62 - Лидерът Ръсел застигна тежък трафик от Колапинто, Хюлкенберг, Бортолето, Гасли и Окон, което му костваше време спрямо Верстапен, който обаче също трябваше да минава през същата група от изостанали пилоти.

45/62 - Грешка на Хюлкенберг, който се завъртя в спирането за седмия завой, след като задните му гуми блокираха, но по някакво чуди германецът се размина с контакт със стените и продължи участието си в надпреварата.

47/62 - След грешката си по-рано Верстапен започна да се оплаква все повече и повече от поведението на своя автомобил, което позволяваше на Норис да мисли за атака срещу световния шампион в борбата за втората позиция. Ръсел беше възстановил аванса си от близо пет секунди, след като загуби част от него в трафика, в който в момента бяха Верстапен и Норис. В същото време Хамилтън направи второ спиране в бокса от седмото място и премина към меките гуми, запазвайки своята позиция.

49/62 - Верстапен и Норис вече изчистиха трафика, а двамата се движеха на приблизително шест секунди зад лидера Ръсел. Норис продължаваше да пресира Верстапен със системата DRS.

53/62 - Норис се доближи опасно до Верстапен в подхода за седмия завой, което принуди световния шампион да направи защитна маневра, с която да блокира своя съперник.

54/62 - В края на обиколката Антонели най-накрая успя да изпревари Леклер в борбата за петата позиция с атака в 16-я завой на трасето.

56/62 - След второто си спиране в бокса Хамилтън успя да настигне своя съотборник Леклер и беше пропуснат от него на старт-финалната права.

59/62 - Три тура преди финала Ръсел имаше комфортен аванс от 5.8 пред Верстапен, който имаше минимално предимство пред Верстапен. Двамата бяха настигани от Пиастри, който се движеше на 2.5 зад своя съотборник. Зад тях Хамилтън допусна грешка в 16-я завой в преследването на Антонели за петото място, което коства над секунда на британеца. По радиото той каза, че е останал без спирачки.

61/62 - Проблемът на Хамилтън явно не бяха блъф, тъй като бързо-бързо той беше догонен от съотборника си Леклер, който се върна пред седемкратния шампион.

Финал - Джордж Ръсел с контролирана втора победа за сезона във Формула 1 пред Макс Верстапен, който удържа Ландо Норис в борбата за второто място, въпреки проблемите с управлението на своя автомобил.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти