Новите правила на ФИА принудили Макларън да промени колата си

Ръководителят на отбора на Макларън Андреа Стела потвърди, че световните шампиони при конструктори е трябвало да направят промени по колата си за сезон 2025 след обявените от ФИА нови изискавания за гъвкавостта на крилата.

Макларън изпревари конкуренцията и първи излезе на пистата с новата си кола

Първоначално от ФИА бяха заявили, че няма да има никакви промени по изискванията за гъвкавостта на предните и задните крила в последната година, в която ще бъдат използвани сегашните автомобили. В началото на февруари обаче беше обявено, че промени все пак ще има. Те ще бъдат въведени поетапно, като новите изисквания за задните крила ще влязат в сила още за първия кръг в Австралия, а тези за предните – за деветия старт в Испания.

ФИА промени решението си и затяга мерките срещу гъвкавите крила

„Това създаде главоболие за всички, ако трябва да съм честен. Ние не трябва да правим никакви промени за старта на сезона. След това ще има дребни промени от деветото състезание, които се превърнаха в голяма дискусия. Но от гледна точка това, което ни ангажира и ни причинява главоболие, то е нещо напълно различно и е свързано с търсенето на десети от секундата“, коментира Стела пред Sky Sports F1.„От гледна точка подобряването на колата, в допълнение към ефективността на долната динамика, която е най-голямата цел, това, което ние се опитахме да постигнем с тази нова иновативна кола е да подобрим представянето в много насоки, включително във фундаменталния изглед.„Това е нещо, което ние определено оценихме внимателно, защото MCL38 беше много конкурентна кола, така че ние трябваше да подходим разумно към това колко иновативни искаме да сме. Основната ни цел беше да направим по-ефективна аеродинамика, която да даде по-голяма свобода на колегите в аеродинамичния департамент да работят с геометрията.„В същото време ние искахме да направи някои подобрения в работата с гумите, което да ни позволим да подобрим нашето състезателно темпо. Фундаментално това са двете зони, разбира се има и възможност за промени по окачването, за да подобрим механичното сцепление, но в днешно време окачването служи повече на аеродинамиката“, каза още италианецът.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти