ФИА промени решението си и затяга мерките срещу гъвкавите крила

От Международната автомобилна федерация (ФИА) промениха своето решение и ще затегнат мерките срещу гъвкавите крила във Формула 1 в хода на сезон 2025. Новите тестове и изисквания ще влязат в сила на два етапа.

Първият ще бъде в старта на сезона в Австралия в средата на март, когато ще бъдат въведени нови тестове за гъвкавостта на задните крила. От деветия кръг в Испания в началото на юни пък ще има нови тестове и за гъвкавостта на преднита крила.

Промени по пистата в Австралия след тежките катастрофи от миналата година
Промени по пистата в Австралия след тежките катастрофи от миналата година

Темата за еластичността на крилата се превърна във водеща от въвеждането на сегашните граундефект правила в началото на 2022 година. През миналото лято също имаше дискусии, след като отборите на Ферари и Мерцедес се оплакаха, че предните крила на Ред Бул и най-вече на Макларън се огъват прекалено много на дългите прави. Тогава от ФИА заявиха, че двата тима отговарят на правилата, което принуди Ферари и Мерцедес също да създадат такива по-гъвкави крила.

От Ферари признаха, че са закъснели с въвеждането на трик по своята кола
От Ферари признаха, че са закъснели с въвеждането на трик по своята кола

В последните дни на 2024 година Николас Томбазис, председателят на Комисията за състезания с едноместни болиди към ФИА, заяви, че няма да има промени по тестовете за гъвкавост на крилата през новия сезон. След по-подобрен анализ на данните от миналата кампания обаче от ФИА са променили своето решение.

Без промени в тестовете за гъвкави крила догодина
Без промени в тестовете за гъвкави крила догодина

Според новите изисквания максималното позволено огъване на преднита крила ще бъде намалено от 15 до 10 милиметра. А причината новите тестове за предните крила да бъдат забавени до юни е да се даде възможност на отборите да използват крилата, които вече са произвели за началото на сезона. Някои отбори дори възнамеряват да започнат годината с крилата си от края на миналата.

„След допълнителен анализи, направен от Комисията за състезания с едноместни болиди към ФИА след края на сезон 2024, ние сме амбицирани да гарантираме, че темата с еластичността на крилата няма да е тема на разговори през сезон 2025. Като част от това усилие ние ще разширим тестовете на задните крила в началото на сезона. Отделно ще има допълнителни тестове и за предните крила от Гран При на Испания.

„Този поетапен подход позволява на отборите да се адаптират без да изхвърлят крилата, които вече са създали. Тези промени целят да подобрят нашата способност да прилагаме правилата за гъвкавост на аеродинамичните елементи, за да гарантираме равенство между всички състезатели и да промотираме честни и вълнуващи състезания“, се казва в изявлението на ФИА.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Добави коментар

Като регистриран потребител имате достъп до всички налични функционалности.Вход / Регистрация

Анонимен потребител

Чрез тази опция вашите коментари ще излизат публикувани като 'Анонимен', а част от фунцкионалносите може да не са достъпни.

Още от Моторни спортове

Виж всички