Вход / Регистрирай се

Остра критика срещу ФИА заради огъващите се крила

ФИА обяви нов поход срещу използването на огъващи се крила във Формула 1, като федерацията успя да изненада неприятно отборите броени дни преди началото на новия сезон. През миналата година имаше спекулации относно използването на огъването на задните крила от Макларън и оформянето на т.нар. “мини DRS”, което наложи затягането на правилата за тях.

Сега ФИА се е насочила към предните крила, като се ограничава максималното им огъване от 15 на 10 милиметра. А това, което допълнително издразни отборите е, че новите правила влизат в сила от Гран При на Испания, тоест 8 състезания след началото на сезона.

ФИА промени решението си и затяга мерките срещу гъвкавите крила
ФИА промени решението си и затяга мерките срещу гъвкавите крила

Бившият дизайнер Гари Андерсън коментира, че налагането на тези правила на практика ще раздели сезона на две, тъй като ще се прилагат различни правила.

Макларън: Трансферът на Люис във Ферари е историческо събитие
Макларън: Трансферът на Люис във Ферари е историческо събитие

“Според мен, това е изкривяване на битката в шампионата още преди да е започнала - обясни Андерсън, който натрупа слава в Джордан. - Това е ограничаване с още 33% на огъването, което може да има положителен, но и негативен резултат.”

Според Андерсън, тези промени може да засегнат баланса на аеродинамиката на колите и ще се отрази на работата на пода и дори задното крило. Но е трудно да се прогнозира кой ще има полза от това и кой - не.

Зак Браун предложи решение за проблема със стюардите във Формула 1
Зак Браун предложи решение за проблема със стюардите във Формула 1

Темата с огъващите се крила във Формула 1 стана важна преди няколко сезона, благодарение на Ред Бул, като бившите световни шампиони смело потърсиха лимита на правилата основно при деформацията на предните крила при по-висока скорост. Това принуди ФИА да въведе серия тестове на огъването на крилата, тъй като в Ред Бул редовно намираха начин да заобиколят ограниченията. И по ирония на съдбата, Ред Бул бяха най-гласовити по адрес на Макларън миналата година, когато Ландо Норис и Оскар Пиастри започнаха да се представят по-добре от Макс Верстапен в средата на сезона.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички