Хорнър защити Хонда за изоставането с новия двигател

Ръководителят на отбора на Ред Бул Кристиан Хорнър коментира трудностите, които настоящият доставчик на двигатели на Биковете Хонда изпитва с разработката на задвижващата си система за сезон 2026.

Както е известно догодина правилата за двигателите се променят и изключително сложният и скъп MGU-H компонент ще бъде премахнат. Освен това разпределението на мощта между хибридната система и 1.6-литровия V6 двигател с вътрешно горене ще бъде с разпределение 50/50.

Двигателите ли ще бъдат най-важни при новите правила?

При въвеждането на тези нови правила Ред Бул ще започне да използва собствената си задвижваща система, която разрабтова съвместно в Форд. Хонда пък ще стартира работа с Астън Мартин, но миналата седмица ръководителят на проекта на японците Коджи Уатанабе призна, че в Хонда изостават с разработката за новия си двигател.

Лоши новини за Алонсо: Хонда изостава с развитието на новия си двигател

Хорнър се изказа в защита на японския производители, който официално се изтегли от Формула 1 в края на 2021 година, след което реши да рестартира заводската си програма за новите правила. Според шефа на Ред Бул това огромно предизвикателство е причината Хонда в момента да изостава в своята подготовка за следващата година.

Форд отново ще се бори за победата в Льо Ман

„Това е голямо предизвикателство. Искам да кажа, че те закриха програмата си и след това решиха да го рестартират. Може би това им коства време, но те са много способни и силни. Сигурен съм, че ще разполагат с конкурентен двигател през 2026 година.„Винаги искаш повече време, но и за нас предизвикателството не е малко. Създаваме собствен двигател за първи път от нулата, но се справяме добре. Разбира се, никога не знаеш с какво ще разполагат конкурентите ти, предизвикателството е голямо, но за нас това беше правилното решение“, коментира Хорнър.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти