Легендарният дизайнер във Формула 1 Ейдриън Нюи прогнозира, че през 2026 година ще видим повторение на случилото се през 2014, когато Мерцедес започна доминацията си в спорта, най-вече благодарение на много по-добрия си двигател.
Догодина във Формула 1 ще настъпи може би най-голямата промяна в правилата в цялата история на световния шампионат. Освен за аеродинамиката и шаситата, нови правила ще има и за задвижващите системи, които ще продължат да бъде 1.6-литрови V6 турбо-хибридни, но хибридните системи ще бъдат опростени.
,fit(1100:608))
Изключително сложният и скъп MGU-H компонент ще бъде отстранен, докато работният капацитет на MGU-K единицата ще бъде увеличен и цялостното разпределение на мощност ще бъде 50/50 между хибридната система и двигателя с вътрешно горене. В допълнение отборите ще започнат да използват изцяло устойчиви горива, които добавят още една неизвестна.
,fit(478:270))
Нюи: Строл иска да работя и по колата за сезон 2025
„Новата формула на двигателите дава големи възможности. Не си спомням друг път, в който едновременно да сме имали нови правила за двигателите и шаситата. Сега правилата за шаситата и аеродинамиката са написа така, че да компенсират промените в правилата за двигателите. Така че това е още едно измерение.
„Съществува възможността един производител ще излезе на върха и ще видим разпределение на силите, диктувано изцяло от двигателите, поне в началото. Има шанс някой да измисли нещо хитро с двигателя с вътрешно горене и това да му даде дълготрайно предимство, защото по начина, по който са написани правилата, ще е много трудно да се заличи един такъв пасив.
„Ако предимството е в хибридната система, ще е по-лесно да наваксаш, ако изостанеш в началото. Колкото до горивата, които също могат да играят роля, принципно при тях също има гъвкавост, но с дино ограниченията и фактът, че всичко е оптимизирано, ти няма как просто да сипеш различно гориво, което не е оптимизирано за съответния двигател“, коментира Нюи пред Auto Motor und Sport.
Снимки: Gettyimages