Президентът на Хонда Рейсинг (HRC) Коджи Уатанабе разкри, че японският производител изпитва затруднения с разработката на новия си двигател за Формула 1, който ще бъде въведен догодина, когато в сила ще влязат новите технически правила.
Според тях задвижващите системи ще запазят настоящата V6 1.6-литрова турбо-хибридна формула, но хибридната система ще бъде променена. Изключително сложният и скъп MGU-H компонент ще бъде премахнат, а мощността на MGU-K единицата ще бъде увеличена. Така разпределението на мощността между хибридната система и двигателя с вътрешно горене ще бъде 50/50. Освен това догодина ще бъде задължително и използването на изцяло новите за Формула 1 възобновяеми горива.
Двигателите ли ще бъдат най-важни при новите правила?
„Не е много лесно. Изпитваме затруднения. Сега даваме всичко най-добро от себе си, за да запишем добри резултати догодина“, каза Уатанабе пред PlanetF1.
„Всичко е ново. Електромоторът е нов с мощност от 355 kW и трябва да е много компактен. Също така леката батерия също не е лесна за разработка. Да не забравяме и много мощният малък двигател с вътрешно горене. Всичко е много трудно, но ние даваме всичко от себе си“, добави японецът.
Нюи: Строл иска да работя и по колата за сезон 2025
Трудностите на Хонда са доста неприятни новини за двукратния световен шампион Фернандо Алонсо. Както е известно от началото на 2026 задвижващите системи на японците ще се използват от тима на Астън Мартин, за който се състезава испанецът, а неговото предишно партньорство с Хонда беше меко казано катастрофално.
Хонда: Загърбихме различията с Алонсо, ще се борим за титлата заедно
Алонсо кара за тима на Макларън в годините, в които британският тим използва двигателите на Хонда, които по това време бяха хем много слаби, хем и много ненадеждни. Впоследствие обаче, след раздялата с Макларън, Хонда чувствително подобри своя продукт и той спечели последните четири пилотски титли с Макс Верстапен и Ред Бул.
Хонда: Твърде много взаимоуважение доведе до проблемите ни с Макларън
Хонда официално се изтегли от Формула 1 в края на сезон 2021, но въпреки това остана като партньор на Ред Бул и продължава да помага с развитието на задвижващите системи, които се ползват от Биковете и Рейсинг Булс. След серия от промени в ръководството на Хонда обаче се стигна до решението за пълно заводско завръщане през сезон 2026, когато ще бъдат въведени и новите правила.