Макларън няма да променя крилата си в Сингапур
Макларън ще може да използва този уикенд задните крила, с които от вчера карат пилотите на тима в Сингапур. ФИА и Макларън се разбраха, че тимът трябва да промени задните крила, които отборът използва в Баку, заради огъването на хоризонталните елементи, които създават ефект на „мини DRS система”. Тепърва обаче предстои да се разбере кога точно ще се върне Макларън към версията на крилата от Баку, които вече трябва да са с доста по-твърди елементи.
Макларън хомологира цяло „семейство” нови задни крила преди „Спа”, всички те покриха изискванията на ФИА и част от това семейство е версията за по-ниско аеродинамично притискане, използвана на „Спа”, „Монца” и в Баку, като и от трите състезания има видео доказателства за огъването на хоризонталните елементи.
От Ред Бул изчислиха колко помага „мини DRS системата” на Макларън
Според плановете на Макларън, тимът ще използва аеро пакетът с по-сериозно аеродинамично притискане в Сингапур, в Остин и след това в Мексико – това са задните крила, към които няма забележки. И едва за Лас Вегас трябва да се върне ревизираната версия на „отварящото се” задно крило.
Ферари: Легалността на задното крило на Макларън беше ясен въпрос
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър вече обяви в тв интервю, че Макларън няма да може да използва крилата от Баку в Лас Вегас, но интересното ще е как инженерите на тима ще се вместят в толеранса, допускан от ФИА относно огъването на хоризонталните елементи на крилата докато се опитват да запазят поне частично ефекта на „мини DRS системата”.
Доктор Марко се хвана и за предното крило на Макларън
От ФИА дадоха да се разбере, че не трябва да се очаква наказание за Макларън и отнемане на точки, въпреки че от Ред Бул искат точно такава санкция. И до голяма степен възможността за наказание беше елиминирана от Макларън, който съдействаха напълно на ФИА и дори от тима предложиха сами на федерацията, още преди тя да е реагирала, да направят промени по задните крила, използвани в Баку. Срещу това, от Макларън очакват ФИА да приложи същите стандарти и спрямо другите тимове, които също експериментират в областта на огъващите се елементи на крилата.
От ФИА са наредили на Макларън да модифицира задното си крило
Много анализатори са на мнение, че съперниците на Макларън постигнаха малка победа в битката срещу MCL38, но истината е, че тайните на най-добрия в момента автомобил във Формула 1 не са скрити в работата на задното крило, а под пода на колата и оформлението на предното крило. Затова и доктор Хелмут Марко от вчера иска и предното крило на Макларън да бъде разгледано от ФИА.