Ферари: Легалността на задното крило на Макларън беше ясен въпрос

Ферари: Легалността на задното крило на Макларън беше ясен въпрос

Ръководителят на отбора на Ферари Фредерик Васьор коментира спорното задно крило на Макларън и заяви, че въпросът с неговата легалност е бил ясен като „черно на бяло“.

Вчера стана ясно, че от ФИА са наредили на Макларън да модифицира задното си крило след появилите се кадри от Гран При на Азербайджан. На тях ясно се виждаше как дори и при затворен DRS двата края на горния елемент се повдигат лек в края на дългата старт-финална права.

От ФИА са наредили на Макларън да модифицира задното си крило
От ФИА са наредили на Макларън да модифицира задното си крило

Това даваше известно предимство на Оскар Пиастри и Ландо Норис, най-вече във фазите на защита. От Ферари може да се смятат за най-ощетени в тази ситуация, тъй като Шарл Леклер нямаше възможност да си върне първото място от Пиастри в Баку, след като австралиецът поведе в началото на 20-та обиколка.

Леклер: Скоростта на Макларън със спорното крило ни изненада
Леклер: Скоростта на Макларън със спорното крило ни изненада

„Мисля, че има едно объркване от случващото се с предното и задното крило. За предното всички ние се съгласихме, че е спорен въпрос, защото първият параграф от техническата директива казва, че не можеш да проектираш части с идеята да има деформация. А идея е нещо, което е трудно да се контролира.

„Но историята със задното крило, е напълно различна, защото в правилника има и максимално огъване. Това е черно на бяло, не е сиво, но е тъмно сиво, не е светло сиво, а си е черно. За мен всичко е ясно“, заяви Васьор.

От Ред Бул изчислиха колко помага „мини DRS системата” на Макларън
От Ред Бул изчислиха колко помага „мини DRS системата” на Макларън

Той също така каза, че от Ферари са разгледали внимално кадри от други състезания освен това в Баку и са остановили, че въпросните крила са използвани и на други писти с ниски нива на челно съпротивление.

Норис поведе пред Леклер под прожекторите в Сингапур, Верстапен едва 15-ти
Норис поведе пред Леклер под прожекторите в Сингапур, Верстапен едва 15-ти

„Всички видяхме видеата и снимките. За мен е разочароващо, защото, ако си спомните, на „Монца“ имахме пет коли в само 0.075 секунди. Това беше разликата между първото и петото място. В Баку ние бяхме гума до гума в десет обиколки, но не успяхме да го изпреварим. Може да си представите, че сме разочаровани.

„Може би без това крило победата в Баку беше възможно, но няма как да сме сигурни. Но сега, честно, аз искам да обърна нова страница, защото искам да се фокусирам върху бъдещето. Баку и „Монца“ са зад нас. Все още ни остават седем състезания. Трябва да спечелим този уикенд, това ще е най-добрият отговор, който можем да дадем“, каза Васьор.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички