От Ред Бул изчислиха колко помага „мини DRS системата” на Макларън

От Ред Бул изчислиха колко помага „мини DRS системата” на Макларън

Световните шампиони във Формула 1 Ред Бул са в основата на това ФИА да поиска от Макларън да промени задните крила, които тимът използва в Гран При на Сингапур. Там се видя, че при неактивирана DRS система и при движение с висока скорост двете хоризонтални плоскости на задното крило се отварят и така се получава ефект, подобен на този на системата за намаляване на съпротивлението.

От Макларън вчера са съгласиха да променят крилата, използвани н Баку след дискусия с ФИА и веднага след това обявиха, че очакват федерацията да проведе същите разговори и с други отбори, при чиито коли също се наблюдава такъв ефект.

Доктор Марко се хвана и за предното крило на Макларън
Доктор Марко се хвана и за предното крило на Макларън

В Ред Бул са посветили доста време да изследват „мини DRS” системата на Макларън, като шампионите са стигнали до извода, че разликата в скоростта при неактивирана и активирана DRS система е много малка – само 12 км/ч, а би трябвало да е около 20 км/ч. Което подсказва, че все пак има ефект от работата на „мини DRS” системата.

От ФИА са наредили на Макларън да модифицира задното си крило
От ФИА са наредили на Макларън да модифицира задното си крило

Също така, в Баку се вида, че в квалификацията първите четири коли постигнаха почти идентична максимална скорост – разликата беше 1 км/ч. Което също подчертава ефекта на „мини DRS-а" на Макларън, тъй като Пиастри и Норис бяха по-бързи в секторите, където DRS системата не можеше да се използва.

Норис поведе пред Леклер под прожекторите в Сингапур, Верстапен едва 15-ти
Норис поведе пред Леклер под прожекторите в Сингапур, Верстапен едва 15-ти

Според Ред Бул, ефектът от действието на това отваряне на хоризонталните елементи е около 1-2 десети от секундата на обиколка, което на пръв поглед не е много за дългата обиколка в Баку, но също така е напълно достатъчно, за да направи атаките срещу колите на Макларън много по-трудни. И за това може да свидетелства Шарл Леклер, който изпусна да бъде изпреварен за лидерството от Оскар Пиастри, а след това установи, че не може да догони австралиеца, за да го атакува, дори и с DRS, въпреки по-високата, поне на теория, максимална скорост на Ферари на правите.

Зак Браун: Искат да ни направят по-бавни
Зак Браун: Искат да ни направят по-бавни
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички