От Ямаха потвърдиха, че работят по V-образен двигател за MotoGP
Отборът на Ямаха потвърди официално, че разработва V4 двигател за своя мотор в MotoGP, но не казаха кога се очаква новият агрегат да направи своя дебют на писта.
Ямаха е последният производител, който продължа да използва двигател с редови цилиндри. Изоставането в максималната мощност спрямо останалите марки, които имат V-образни двигатели обаче е принудило ръководители в Ивата да се насочат към тази концепция, както беше потвърдено от ръководителя на отбора Лин Джарвис, който говори пред официалния сайт на MotoGP.
Ямаха напредва с разработката на V-образен двигател за MotoGP
„Мога да потвърдя, че ние работим по разработката на V4 двигател. Това е нещо, което ни връща назад, защото, когато Сузуки още бяха тук, ние бяхме двата производителя, които използваха редови цилиндри, а конкуренцията ни беше с V-образни.„В последните години видяхме много технически развития, а и Сузуки се оттеглиха. Така че ние останахме единствените с редови двигател. Според мен тази концепция има голям капацитет да бъде подобрена. Но когато всичките ти съперници използва V4, а и с поглед към правилата за 2027, ние искаме напълно да разберем потенциала на V4 срещу редовите цилиндри.„Така че, на база това, ние започнахме преди време този проект. Той върви по план и вече тестваме двигателя в завода. Все още не сме го пробвали в мотор, но когато приключим с тестовете за издръжливост ще започнем и с изпитанията на писта.„Когато V4 двигателят стане по-бърз от редовия, ние ще започнем да ги използваме. Нашата основна цел е да направим проверка и да решим какъв двигател да използваме през 2027. Но засега сезон 2027 е далеч, така че ние трябва да започнем още сега. Трябва да натрупаме опит. Не знам кога ще видите този двигател в състезания, но тестовете на писта не са далеч.„На база развитието, което се надявам да е добро, може би в средата на следващата година може и да го видите на писта. Имаме много работа пред нас, но смятам, че с два силни отбора и четирима силни пилоти плюс многото добри инженери, които работят за нас, ние ще се върнем в челото“, заяви Джарвис.
Фабио Куартараро е бил готов да се раздели с Ямаха, ето защо е решил да остане
Идеалният момент за Ямаха да премине от двигател с редови цилиндри към такъв с V-образно разположение ще бъде 2027 година, когато ще бъдат въведени и новите технически правила. Една от промените ще бъде свързана с обема на двигателите, който ще бъде намален от 1000 на 850 кубически сантиметра.
ФИМ замразява развитието на двигателите в MotoGP, но не и за Хонда и Ямаха
Със сигурност обаче в Ямаха ще искат да натрупат опит в работата с V-образния двигател преди това, за да не започнат новата епоха в кралския клас с изоставане, каквото имат и в момента. Един от проблемите на Ямаха е свързан с ниската мощност, която не позволява на пилотите да използват по-агресивна аеродинамика, за да бъдат по-бързи в завоите. В същото време техните съперници могат да си го позволят и така хем са по-бързи на правите, хем поддържат сходна скорост с тази на Ямаха в завоите, а именно това беше голямата сила на Ямаха в близкото минало.