Отборът на Ямаха потвърди официално, че разработва V4 двигател за своя мотор в MotoGP, но не казаха кога се очаква новият агрегат да направи своя дебют на писта.
Ямаха е последният производител, който продължа да използва двигател с редови цилиндри. Изоставането в максималната мощност спрямо останалите марки, които имат V-образни двигатели обаче е принудило ръководители в Ивата да се насочат към тази концепция, както беше потвърдено от ръководителя на отбора Лин Джарвис, който говори пред официалния сайт на MotoGP.
Ямаха напредва с разработката на V-образен двигател за MotoGP
„Мога да потвърдя, че ние работим по разработката на V4 двигател. Това е нещо, което ни връща назад, защото, когато Сузуки още бяха тук, ние бяхме двата производителя, които използваха редови цилиндри, а конкуренцията ни беше с V-образни.
„В последните години видяхме много технически развития, а и Сузуки се оттеглиха. Така че ние останахме единствените с редови двигател. Според мен тази концепция има голям капацитет да бъде подобрена. Но когато всичките ти съперници използва V4, а и с поглед към правилата за 2027, ние искаме напълно да разберем потенциала на V4 срещу редовите цилиндри.
„Така че, на база това, ние започнахме преди време този проект. Той върви по план и вече тестваме двигателя в завода. Все още не сме го пробвали в мотор, но когато приключим с тестовете за издръжливост ще започнем и с изпитанията на писта.
„Когато V4 двигателят стане по-бърз от редовия, ние ще започнем да ги използваме. Нашата основна цел е да направим проверка и да решим какъв двигател да използваме през 2027. Но засега сезон 2027 е далеч, така че ние трябва да започнем още сега. Трябва да натрупаме опит. Не знам кога ще видите този двигател в състезания, но тестовете на писта не са далеч.
„На база развитието, което се надявам да е добро, може би в средата на следващата година може и да го видите на писта. Имаме много работа пред нас, но смятам, че с два силни отбора и четирима силни пилоти плюс многото добри инженери, които работят за нас, ние ще се върнем в челото“, заяви Джарвис.
Фабио Куартараро е бил готов да се раздели с Ямаха, ето защо е решил да остане
Идеалният момент за Ямаха да премине от двигател с редови цилиндри към такъв с V-образно разположение ще бъде 2027 година, когато ще бъдат въведени и новите технически правила. Една от промените ще бъде свързана с обема на двигателите, който ще бъде намален от 1000 на 850 кубически сантиметра.
ФИМ замразява развитието на двигателите в MotoGP, но не и за Хонда и Ямаха
Със сигурност обаче в Ямаха ще искат да натрупат опит в работата с V-образния двигател преди това, за да не започнат новата епоха в кралския клас с изоставане, каквото имат и в момента. Един от проблемите на Ямаха е свързан с ниската мощност, която не позволява на пилотите да използват по-агресивна аеродинамика, за да бъдат по-бързи в завоите. В същото време техните съперници могат да си го позволят и така хем са по-бързи на правите, хем поддържат сходна скорост с тази на Ямаха в завоите, а именно това беше голямата сила на Ямаха в близкото минало.
Снимки: Gettyimages