От Международната мотоциклетна федерация (ФИМ) планират да замразят развитието на двигателите в MotoGP до края на 2026 година, след което ще бъдат въведени и новите правила в кралския клас, които ще включват и нови агрегати.
Дорна ще продължи да управлява MotoGP поне до 2060 година
Планът на ФИМ е тази промяна да бъде ратифицирана по време на следващата среща на Гран При Комисията, която е предвидена за Гран При на Емилия-Романя следващата седмица. Ако това се случи то на производителите ще им бъде забранено да развиват своите двигатели до края на 2026 година.
Това обаче няма да важи за двете японски марки Хонда и Ямаха. Те се радват на по-голяма свобода за развитие на своите машини, тъй като изостанаха чувствително от европейските си съперници Априлия, Дукати и КТМ в последните години. Ако един от тях обаче демонстрира достатъчно голям напредък, то и неговият двигател ще бъде замразен.
Ямаха напредва с разработката на V-образен двигател за MotoGP
В момента правилникът в MotoGP изисква производителите, с изключение на Хонда и Ямаха, да хомологират своите двигатели преди първия кръг за сезона. След това стюардите от асоциацията на отборите (IRTA) са отговорни за пломбирането и проверките на всички двигатели в хода на сезона.
В случай, че това предложение бъде прието, то производителите ще трябва да хомологират своите двигатели в началото на 2025 година и да използват същата спецификация до края на следващия сезон. След него, през 2027 година, ще бъдат въведени и новите правила, които ще включват и нови двигатели с по-малък работен обем (850 вместо 1000 кубически сантиметра).
Обявиха официално новите технически правила за MotoGP
Това няма да е първият случай, в който двигателите в MotoGP биват замразени. През 2020 отново имаше подобна ситуация, която тогава беше наложена от пандемията от коронавирус. В онзи случай двигателите бяха хомологирани до края на сезон 2021, след което правилата отново бяха отворени.
На отборите все пак ще има бъде позволено да правят промени по своите агрегати, ако те могат да докажат, че те се правят с цел подобряване на безопасността. През август 2020 от Ямаха поискаха да отворят двигателите на Валентино Роси и Маверик Винялес заради проблеми с клапаните, което породи много огромно недоверие в асоциацията на производителите.