Ямаха напредва с разработката на V-образен двигател за MotoGP

Ямаха напредва с разработката на V-образен двигател за MotoGP

Ямаха е последният останал произдводител в MotoGP, който разчита на двигател в редово разположение на цилиндрите, а не V-образно такова.

Според информация на motorsport.com това е на път да се промени, тъй като японската марка напредва с разработката на V-образен агрегат. От Ивата не са потвърдили подобно нещо, като единствените догатки идват от криптираните изказвания на Фабио Куартараро и Алекс Ринс пред медиите.

„Ямаха трябва да разгледа всички възможни концепции за своя двигател“, това заяви наскоро световният шампион за 2021 година Куартараро в свое интервю.

Куартараро: Раздялата на Маркес с Хонда събуди много хора в Ямаха
Куартараро: Раздялата на Маркес с Хонда събуди много хора в Ямаха

От 2022 година насам Ямаха разчита на услугите на Лука Марморини като консултант по дизайна на двигателя. Марморини има богат опит от Формула 1 с Тойота и Ферари, а след това той помогна и на Априлия до подобри мощността и надеждността на своя двигател в MotoGP.

Още когато беше нает от Ямаха италианецът предупреди, че японският производител трябва да разглежда възможността да изостави редовата концепция и да премине към V-образна такава, за да подобри мощността на своята машина. Както е добра известно именно скоростта на правите е един от най-големите недостатъци на мотора на Ямаха, който така или иначе изостава от тези на Априлия, Дукати и КТМ, които използва V-образни двигатели.

Според информацията на motorsport.com в Ямаха се надяват да дебютират своя нов двигател преди навлизането на новите правила през 2027 година. Тогава работният обем ще бъде намален от 1000 на 850 кубически сантиметра.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички