Във Ферари още не знаят дали са решили проблема с подскачането

Отборът на Ферари въведе огромен пакет с подобрения в началото на уикенда аз Гран При на Италия. Неговата основа беше новият под, който имаше за цел да реши проблема с подскачането на SF-24, който се появи по-рано през лятото.

Ферари с най-големите промени за "Монца"

Шарл Леклер и Карлос Сайнц отново се сблъскаха с подскачането, когато Ферари въведе предходния си нов под в Испания. Това обърка плановете на Скудерията и те изостанаха малко от челото докато коригират появилия се проблем.

Сайнц: Загубихме месеци развойна дейност

На „Монца“ Леклер донесе първата победа на Ферари от Монако насам, а двамата със Сайнц не срещнаха проблема с подскачането в „Храма на скорост“. Шефът на Ферари Фредерик Васьор обаче предупреди, че Скудерията се нуждае от още доказателства, за да е сигурно, че проблемът с подскачането вече е напълно решен.

Страхотен Леклер спечели Гран При на Италия на "Монца"!

Надеждите са тези доказателства да дойда в Баку следващата седмица. В миналото трасето в столицата на Азербайджан беше най-агресивното за подскачането, така че то е идеалното място, на което Ферари да разбере дали действително този проблем е решен.

„На писта като „Монца“ е много трудно да се разбере какъв точно е ефектът на подобренията, защото тук използваме много по-различна конфигурация спрямо останалата част от сезона. Но когато в квалификацията имаме шест коли в по-малко от две десети, това означава, че всеки дребен детайл е от значение“, коментира Васьор.

Ферари официално обяви Лоик Сера

Според Сайнц обаче Ферари ще трябва да почака до Гран При на САЩ в края на октомври, за да разбере дали новият под дава желаните резултати. Преди старта в Остин ще има две улични състезания в Азербайджан и Сингапур.

Във Ферари се прицелиха в титлата при конструкторите след победата у дома

„Ще трябва да изчакаме до по-нормалните писти, за да разберем дали тези подобрения наистина са обърнали сезона ни и дали ще се борим за победи, или ще се върнем към това, което видяхме на „Зандвоорт“. Честно, не съм сигурен.„Трябва ни повече данни за новия под от по-нормални писти. Предполагам следващата такава е Остин, защото следващите две в Баку и Сингапур също са особени. Остин ще ни каже колко добър е новият ни под.„В Баку няма нито един бърз или средно-бърз завой, всичките са бавни, както е и в Сингапур. Така че ние няма да разберем колко сме подобрили колата в по-бързите криви“, каза Сайнц.

Победителят от „Монца“ Леклер пък е на мнението, че тези подобрения не са направи SF-24 най-бързата кола. По думите на монегаска Макларън и Ред Бул ще продължат да задават темпото на повечето трасето до края на сезона.

Леклер не успя да подобри рекорда за най-бързо състезание в историята на Формула 1

„Подобренията определено ни доближиха до Макларън, но не мисля, че е достатъчно, за да разполагаме с най-силната кола до края на сезона, на други писти. Сингапур може би ще е силно състезание за нас. На другите писти смятам, че ще бъдем зад Макларън и Ред Бул, но виждаме, че можем да сме много близо до тях, ако правим нещата перфектно. Направихме крачки напред, но смятам, че ни трябват още“, заяви Леклер.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти