Във Ферари още не знаят дали са решили проблема с подскачането

Отборът на Ферари въведе огромен пакет с подобрения в началото на уикенда аз Гран При на Италия. Неговата основа беше новият под, който имаше за цел да реши проблема с подскачането на SF-24, който се появи по-рано през лятото.

Ферари с най-големите промени за "Монца"
Ферари с най-големите промени за "Монца"

Шарл Леклер и Карлос Сайнц отново се сблъскаха с подскачането, когато Ферари въведе предходния си нов под в Испания. Това обърка плановете на Скудерията и те изостанаха малко от челото докато коригират появилия се проблем.

Сайнц: Загубихме месеци развойна дейност
Сайнц: Загубихме месеци развойна дейност

На „Монца“ Леклер донесе първата победа на Ферари от Монако насам, а двамата със Сайнц не срещнаха проблема с подскачането в „Храма на скорост“. Шефът на Ферари Фредерик Васьор обаче предупреди, че Скудерията се нуждае от още доказателства, за да е сигурно, че проблемът с подскачането вече е напълно решен.

Страхотен Леклер спечели Гран При на Италия на "Монца"!
Страхотен Леклер спечели Гран При на Италия на "Монца"!

Надеждите са тези доказателства да дойда в Баку следващата седмица. В миналото трасето в столицата на Азербайджан беше най-агресивното за подскачането, така че то е идеалното място, на което Ферари да разбере дали действително този проблем е решен.

„На писта като „Монца“ е много трудно да се разбере какъв точно е ефектът на подобренията, защото тук използваме много по-различна конфигурация спрямо останалата част от сезона. Но когато в квалификацията имаме шест коли в по-малко от две десети, това означава, че всеки дребен детайл е от значение“, коментира Васьор.

Ферари официално обяви Лоик Сера
Ферари официално обяви Лоик Сера

Според Сайнц обаче Ферари ще трябва да почака до Гран При на САЩ в края на октомври, за да разбере дали новият под дава желаните резултати. Преди старта в Остин ще има две улични състезания в Азербайджан и Сингапур.

Във Ферари се прицелиха в титлата при конструкторите след победата у дома
Във Ферари се прицелиха в титлата при конструкторите след победата у дома

„Ще трябва да изчакаме до по-нормалните писти, за да разберем дали тези подобрения наистина са обърнали сезона ни и дали ще се борим за победи, или ще се върнем към това, което видяхме на „Зандвоорт“. Честно, не съм сигурен.

„Трябва ни повече данни за новия под от по-нормални писти. Предполагам следващата такава е Остин, защото следващите две в Баку и Сингапур също са особени. Остин ще ни каже колко добър е новият ни под.

„В Баку няма нито един бърз или средно-бърз завой, всичките са бавни, както е и в Сингапур. Така че ние няма да разберем колко сме подобрили колата в по-бързите криви“, каза Сайнц.

Победителят от „Монца“ Леклер пък е на мнението, че тези подобрения не са направи SF-24 най-бързата кола. По думите на монегаска Макларън и Ред Бул ще продължат да задават темпото на повечето трасето до края на сезона.

Леклер не успя да подобри рекорда за най-бързо състезание в историята на Формула 1
Леклер не успя да подобри рекорда за най-бързо състезание в историята на Формула 1

„Подобренията определено ни доближиха до Макларън, но не мисля, че е достатъчно, за да разполагаме с най-силната кола до края на сезона, на други писти. Сингапур може би ще е силно състезание за нас. На другите писти смятам, че ще бъдем зад Макларън и Ред Бул, но виждаме, че можем да сме много близо до тях, ако правим нещата перфектно. Направихме крачки напред, но смятам, че ни трябват още“, заяви Леклер.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички