Страхотен Леклер спечели Гран При на Италия на "Монца"!

Шарл Леклер зарадва тифозите със страхотна победа в Гран При на Италия, след като Скудерията стратегически надигра фаворитите от Макларън. Това е втора победа за Шарл на „Монца” след 2019, втора победа за него този сезон и общо седма в кариерата му.

Шарл спря само веднъж в бокса и изкара 38 обиколки с твърдите гуми, с които спечели победата, а Оскар Пиастри, който спира два пъти завърши втори на по-малко от 3 секунди зад пилота на Ферари. Трети остана Ландо Норис с другата кола на Макларън, който загуби лидерството още в първата обиколка, атакуван от Пиастри. Двамата пилоти на Макларън бяха оставени да се състезават свободно от старта до финала, а преди финала от бокса решиха да не разменят местата им и Пиастри запази второто място.

В Макларън бяха убедени, че предна лява, макар и при твърдите сликове, няма да издържи до финала. След втория си бокс Пиастри беше с 1,3 секунди по-бърз от Карлос Сайнц, който остана 4-и, но в последните обиколки трябваше да е с 1,5 секунди по-бърз от Льоклер, за да заличи втория си бокс и не успя.

Световният шампион Макс Верстапен с Ред Бул завърши шести и в нито един момент от хода на състезанието нямаше темпо, за да се бори за местата на подиума.

С двойния подиум днес Макларън стопи на 8 точки аванса на Ред Бул в битката за световната титла при конструкторите след Гран При на Италия.

По-долу може да прочетете как се разви състезанието.

1 обиколка/53 - Почти всички на стартовата решетка бяха с гуми медиум, но неколцина заложиха на хард, включително пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Серхио Перес, които бяха седми и осми на решетката. При потеглянето Ландо Норис повече. Джордж Ръсел атакува Макларън-ите, но стъпи встрани на пистата и излетя от трасето в зона за сигурност. Оскар Пиастри след това задмина Норис, при което Шарл Леклер също се промъкна и зае второто място. Норис отиде трети, Карлос Сайнц бе четвърти.

2 обиколка - Люис Хамилтън бе пети след старта. Макс Верстапен се обади по радиото и каза, че седемкратният световен шампион не му е оставил една ширина, за което той самият е бил наказван. Нидерландецът бе шести, следван от Джордж Ръсел, Серхио Перес, Алекс Албон, Фернандо Алонсо.

4 обиколка - Пиастри бе на 0,6 сек пред Леклер. Норис вървеше на 0,7 сек зад пилота на Ферари, а Сайнц бе на подобна разлика зад Ландо. Хамилтън и Верстапен бяха на по-голяма разлика от малко над секунда. Верстапен бе предупреден, че Ръсел е с повреди от преминаването си встрани от трасето.

6 обиколка - Разликите в челото малко се увеличиха. Пиастри отиде на почти на секунда пред Леклер, а Норис бе на малко над секунда пред Сайнц. Нико Хюлкенберг бе първият пилот, преминал през бокса. Трябваше да смени носа на Хааса си след удар в началото на състезанието.

7 обиколка - На Пиастри бе казано по радиото да опитат да удължат максимално първата част от състезанието, както и че не забелязват особено износване при гумите. Норис вече бе на 2,2-2,5 сек зад съотборника си. От Ред Бул се обадиха на Верстапен да поддържа темпото си и да остави съперниците да натискат с техните гуми медиум.

8 обиколка - Юки Цунода се прибра в бокса, където отпадна. Дениъл Рикардо получи наказание от 5 секунди за избутване на съперник от пистата. Хюлкенберг получи санкция от 10 секунди.

11 обиколка - Перес атакува Ръсел за седмото място и успя да го изпревари. Мексиканският пилот също като съотборника си Верстапен стартира с твърди гуми. След това Ръсел бе извикан в пита. Пиастри бе попитан по радиото кой план за стратегия предпочита.

12 обиколка - Механиците на Мерцедес смениха гумите и носа на болида на Ръсел. Той взе твърди гуми.

13 обиколка - Пиастри избяга на 2,4 секунди пред Леклер. Норис бе на над секунда зад пилота на Ферари. Сайнц вървеше на над 3 секунди от английския пилот на Макларън.

15 обиколка - Норис влезе в бокса, но при влизането в пита удари рекламен блок отстрани, блокирайки колелата. В следващия тур през пита преминаха още Леклер и Хамилтън. Всичките сложиха гуми хард. При връщането в бокса Норис бе пред Леклер.

17 обиколка - Пиастри също мина през бокса. И той сложи хард и се върна на пистата трети - зад Сайнц и пилотите на Ред Бул.

19 обиколка - Колоната водеше Сайнц пред пилотите на Ред Бул, като и тримата не бяха спирали в бокса. Пиастри бе четвърти пред Норис, Леклер, Естебан Окон, Хамилтън, Ланс Строл. В 20-ия тур Сайнц спря в бокса.

22 обиколка - Верстапен бе с 3,1 пред Перес. Пиастри бе на под 3 секунди зад мексиканския пилот на Ред Бул. Норис вървеше на малко над 1,5 сек зад съотборника си.

23 обиколка - Верстапен спря в бокса. Механиците се забавиха при смяната на гумите му със задна дясна. Норис получи обаждане по радиото, че му е разрешено да се състезава с Пиастри.

26 обиколка - Пиастри водеше с почти две секунди пред Норис. Леклер бе трети, следван от Сайнц (+11,2 сек), Хамилтън, Верстапен, Перес, Ръсел, Окон, Алонсо.

28 обиколка - Пиастри записа най-бързата обиколка в Гран при на Италия до този момент. Разликата му с Норис се качи на 2,3 сек. В следващия тур Норис записа най-бърза обиколка.

31 обиколка - Перес изпревари Ръсел за седмото място. Льоклер настигна Норис, който бе допуснал грешка и излетя от пистата. В 33-ия тур Норис спря за втори път в бокса и сложи хард.

34 обиколка - Ръсел също направи второ спиране в бокса. И при него имаше забавяне при смяната на гумите.

36 обиколка - Пиастри бе начело, следван от Леклер, Сайнц, Хамилтън, Верстапен, Норис. Ландо бе на малко над 1,5 сек зад съперника от Ред Бул.

38 обиколка - От Макларън говориха с Пиастри дали могат да завършат Гран при на Италия с едно спиране в бокса. Пилотът отговори, че едва ли ще е възможно. Той смени гуми в 39-ия тур. Начело излязоха Леклер и Сайнц.

40 обиколка - Норис атакува Верстапен, пилотът на Ред Бул се защити.

41 обиколка - Норис успя да изпревари Верстапен, взе четвъртото място и пак бе зад съотборника си Пиастри.

42 обиколка - Верстапен спря в бокса за втори път.

44 обиколка - Леклер има почти 11 секунди пред Сайнц, Пиастри е с над 1 секунда на обиколка по-бърз от пилотите на Ферари, които се опитва да догони. Оскар е на по-малко от половин секунда зад Сайнц, който се оплаква по радиото, че предната му лява гума вече е в лошо състояние.

45 обиколка - Пиастри изпревари Сайнц и излезе втори на правата преди шикана "Аскари". Пиастри трябва да е 1,5 секунди на обиколка по-бърз от Леклер и да го изпревари, за да спечели победата на "Монца".

48 обиколка - Норис изпревари Сайнц и излезе трети в началото на обиколката, на спирането за първия шикан вече беше пред испанеца. Пред тях Пиастри е на малко над 9 секунди зад лидера Шарл Леклер.

50 обиколка - Авансът на Леклер е почти 8 секунди пред Пиастри, в предишната обиколката Оскар беше само с половин секунда по-бърз от водача.

52 обиколка - Леклер започва предпоследната обиколка с аванс от 5,8 секунди пред Пиастри. Гумите му трябва да са в по-лошо състояние от тези на Оскар, но този аванс може да му стигне до финала.

Финал - Шарл Леклер печели за втори път Гран При на Италия на "Монца"! Седма победа за Шарл във Формула 1 и втора за него този сезон. Втори остана Пиастри, на по-малко от 3 секунди, а трети - Ландо Норис с другата кола на Макларън. В отбора решиха да не разменят позициите на своите пилоти, а в самия край Норис взе допълнителната точка за най-добрата обиколка.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички