Волф коментира възможността Мерцедес да доставя мотори на Алпин
Шефът на отбора на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф направи своя първи коментар за възможността германският производител да започне да доставя двигатели на тима на Алпин в бъдеще.
За тази бе загатната преди около месец, когато се появи информация, че от Рено сериозно обмислят дали да не прекратят заводската си програма във Формула 1 и техният екип да се превърне в клиентски такъв. Най-вероятният сценарий, който бе дискутиран е Алпин да започне да използва задвижващите системи на Мерцедес.
Какво ще стане с Алпин, когато си тръгне Рено?
Те бяха използвани от тима от Енстоун през 2015 година, когато той все още бе познат като Лотус. Това беше и последният сезон, в който екипът от Енстоун не беше собственост на Рено, тъй като френският гигант отново го придоби в началото на 2016 година.
Самият Волф е отворен към идеята Мерцедес да доставя мотори на Алпин, за да компенсира загубата на Астън Мартин. Тимът от Силвърстоун ще започне работа с Хонда през 2026, което означава, че Мерцедес поне на този етап ще доставя мотори на един тим по-малко. Освен на Астън Мартин и „Сребърните стрели“ доставят задвижващи системи още на Макларън и Уилямс, които ще продължат да работят с Мерцедес и при въвеждането на новите правила.
„Ситуацията е сложна, защото на нас ни харесва идеята да заменим Астън Мартин с друг отбор, най-вече заради количеството информация, което ще получаваме така. Мисля, че като организация ние сме устроени да доставяме повече двигатели, тъй като това ни помага по-бързо да подобряваме представянето и надеждността на нашия продукт.„Но за момента само сме разменяли идеи и сме провели първоначлни дискусии. Алпин и Рено трябва да вземат решение дали искат да продължат със собствения си двигател, или не. Едва когато те решат, тогава ще се впуснем в по-задълбочени дискусии, но ние сме отворени към идеята, това сме им казали“, заяви Волф.
Гасли не изключи възможността Алпин да се откаже от моторите на Рено
Австриецът също така добави, че не очаква Рено да вземе толкова важно и тежко решение бързо. В същото време шефът на Уилямс предупреди, че една такава късна смяна на доставчика на двигател ще върне Алпин месеци назад в развитието на колата за 2026 година.
Ваулс потвърди, че се обмисля предсрочна раздяла със Сарджънт
„Колкото повече мотори имаше на пистата, толкова повече учиш, в това няма съмнение. От нашата перспектива ние работим с Мерцедес от доста време, за да си изясним концепцията за 2026.„Така че каквото и да направи, ти ще си с между 6 и 12 месеца зад другите три отбора. Това е доста тежко наказание. Не означава, че е непостижимо, но ще трябва да се правят компромиси.„Нужна е много работа, за да се получи всичко правилно за 2026. Дори и най-малкото дизайнерско решение може да има доста големи последствия“, обясни Ваулс.