Бруталният начин, по който от КТМ са съобщили на Милър, че си тръгва
Преди началото на уиекнда за Гран При на Нидерландия Джак Милър разкри бруталният начин, по който е научил, че няма да бъде задържан от КТМ за сезон 2025 в MotoGP.
От самото начало на годината бъдещето на австралиеца в заводския тим на австрийската марка висеше на косъм, а в хода на уикенда на „Муджело“ бе потвърдено, че Педро Акоста ще го смени догодина. По думите на Милър обаче той е получил уверение от КТМ, че искат да го задържат в своето семейство и са му казали да не започва разговори с други производители.
Неизбежното се случи: Акоста ще кара в оранжевото на КТМ догодина
По време на дългата пауза между стартовете в Италия и Нидерландия обаче стана ясно, че Милър няма да остане в КТМ, след като догодина пилоти на Tech3 ще са Енеа Бастианини и Маверик Винялес. А пред медиите на „Ассен“ Милър разкри, че е научил тази новина само три часа преди тя да бъде обявена официално.
Tech3 обяви Винялес и Бастианини за сезон 2025
„Бях изненадан, защото последното, което чух беше да не се тревожа и да не говоря с никого, защото те искат да ме запазят в семейството. След това получи телефонно обаждане три часа преди прессъобщението да бъде пуснато, за да ми се съобщи, че няма да получа нов договор.„Така че да, бях изненадан, меко казано. Но каквото – такова. Както и на тях им казах аз не дойдох тук, за да карам само две години и да се махна. Аз оставих най-силния мотор на стартовата решетка (Дукати), за да дойда тук и да помогна с моите познания. Смятам, че още миналата година моят принос се усети в развитието на мотора“, обясни Милър.
КТМ: Тъжно е, че трябваше да се откажем от Джак Милър
Австралиецът също така коментира и какво развитието на своята кариера ще потърси, казвайки, че парите не са важни за него, защото той си има достатъчно в банковата сметка. Той обаче е категоричен, че иска да продължи да се състезава, тъй като на този етап не се вижда в ролята на тестов пилот.
Милър иска първо да подобри резултатите си и след това да мисли за нов договор
„В момента водя разговори. Трябва да преценя какво искам, какво може да ми предложи всеки проект. Ще бъде много интересно да се върна в Дукати, защото познавам мотора и структурата на отбора и как работят нещата.„Нямам съмнения, че, ако се върна на този мотор много бързо ще вляза в топ 5. Но много неща ще се променят в MotoGP през 2027 с новите правила, така че аз предпочитам да прекарам последните ми силни години в MotoGP, работейки по дългосрочен проект, какъвто смятах, че съм откри, но се оказа, че не е така.„Така че да, тези неща трябва да бъдат преценени. Имам пари в банковата сметка, късметлия съм, така че те не са важни. Важно е какво искам за моята кариера.„За момента дори не мога да си помисля да стана тестов пилот, не се виждам в тази роля. Твърде много обичам и се наслаждавам на състезанията. Не харесвам толкова тестовете. Участвам в тях защото те са част от работата ми. Но самата идея просто да обикалям сам на пистата не ме влече. Аз искам да се състезавам, затова съм тук. Кой знае какво ще стане в бъдеще, но сега искам да се състезавам“, каза Милър.