Верстапен май ще загуби двигателя от Канада
Макар и все още да не е официално потвърдено, много е вероятно световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен да загуби задвижващата система, която дефектира в Канада. Тази повреда принуди Ред Бул да активира четвърта поредна задвижваща система за Макс в Испания - последната, която е разрешена от правилата без наказание, което прави санкцията на Верстапен неизбежна.
В същото време до снощи съдбата на задвижващата система от Монреал, която замина за инспекция в базата на Хонда в Япония, беше неясна. Но след това изтече информация, че най-вероятно системата няма да може да бъде спасена.
Верстапен се връща зад волана на първия си шампионски болид
В Монреал Макс спря в началото на втората свободна тренировка заради проблем в системата за преобразуване на енергия. Проблемите се оказаха електрически, но след това стана ясно, че са нанесли поражения и на други елементи от задвижващата система, включително и на двигателя с вътрешно горене. Тази система беше третата за Макс за сезона и беше инсталирана в болида му сутринта.
ФИА предприе мерки, за да няма повторение на австрийския фарс
Проблемът със системата за преобразуване на енергията накара Хонда да демонтира двигателя от колата и моторът замина директно за Япония, където започна обстойният му преглед, а прогнозите бяха, че резултати от него ще има “след седмица”. Ако се окаже, че моторът не подлежи на ремонт, Хонда и Ред Бул ще трябва да го отпишат.
Доктор Марко вижда положителното в завръщането на Мерцедес в челото
Източник от Ред Бул заяви, че след “две седмици след Канада без положителни новини, то явно тестовете и проверките не вървят добре”, а шефът на тима Кристиан Хорнър потвърди, че все още се чака моторът от Канада.
Гран При на Австрия ще бъде важен тест за прогреса на Мерцедес
Използването на нов двигател, пети поред, ще означава автоматично наказание от 10 места назад на стартовата решетка за Верстапен. Предполага се, че в Ред Бул ще се опитат да направят така, че наказанието за Макс да е на “Спа”, където в предишните две години той спечели след санкции - през 2022 той стартира 14-и, а миналата година - тръгна шести. Сега обаче Ред Бул няма това превъзходство на пистата в сравнение с предишните сезони и подобен прогрес би бил доста по-труден.