През последните години надпреварата за Гран При на Австрия беше свързвана изключително много с границите на пистата е тяхното нарушение от страна на пилотите, най-вече в последните два завоя на „Ред Бул Ринг“.
Преди години стюардите трябваше да разгледат повече от 1200 сигнала за нарушение на границите на пистата в хода на състезанието. Тяхното преглеждане отне доста време и чак в неделя вечерта, няколко часа след финала на надпреварата, стана ясно крайното класиране от нея.
Още 12 наказания бяха дадени след Гран При на Австрия, в топ 3 няма промени
В крайна сметка стюардите дадоха общо 12 санкции, които бяха прибавени към осемте, които бяха дадени в хода на самото състезание. Определено този развой на събитията не беше най-приятният и още в дните след Гран При на Австрия бе обявено, че за тазгодишното издание на надпреварата ще има промени по „Ред Бул Ринг“.
След фарса от миналата седмица "Ред Бул Ринг" се променя
Най-лесното решение на този проблем е асфалтовите зони за сигурност да бъдат заменени от такива с чакъл. На хартия това е лесно, но на практика не е, тъй като освен на Формула 1 „Ред Бул Ринг“ домакинства и на други шампионати, включително и на MotoGP. А пилотите от кралския клас предпочитат асфалтовите зони за сигурност, тъй като за тях те са по-безопасни в случай на падане, отколкото тези с чакъл.
Шефът на Ред Бул: Изглеждахме като аматьори
Така трябваше да се намери компромисно решение и изглежда такова е било намерено. Чакъл от външната страна на въпросните два завоя ще има, но не в цялата зона за сигурност, а само в нейното начало.
Подобно решение беше изпробвано по-рано тази година в Китай, където имаше два завоя, на които бе добавен чакъл по подобен начин, след като в миналото на тях имаше проблеми със спазването на очертанията. В Шанхай този ход даде резултат, както се случи и на „Имола“, където след допълнителни корекции (одебеляване на белите линии) повечето чакъл също свърши работа.
Снимки: Gettyimages