Какво ще стане с Алпин, когато си тръгне Рено?
Първите признаци за края на поредното участие на автомобилния гигант Рено във Формула 1 са налице - шефовете на компанията обмислят да закрият програмата си за задвижващи системи, а това ще означава и съвсем различно бъдеще за Алпин.
Последното завръщане на Рено във Формула 1 се оказа доста по-неуспешно, а планът, начертан от бившия бос на компанията Карлос Гон - без особена връзка с реалността. Трансформацията на заводския тим на Рено в Алпин - съживената спортна марка на компанията, също не донесе очакваните резултати, а управлението на Лоран Роси нанесе още един тежък удар върху представянето и развитието на тима плюс раздялата с доказани професионалисти като Отмар Шанфауер.
В Алпин много държат да намерят “професионален пилот”
Сега тимът е пред фазата на свободното пропадане, а в Рено са колебаят дали да не спрат развитието на задвижващата система за сезон 2026, тъй като разходите по този процес са много високи. Ако Рено реши да замрази проекта в рамките на следващите няколко седмици, това ще означава, че ще си спести сериозно количество пари, а и ще предопредели съдбата на Алпин.
Холивудска звезда стана акционер в тима на Алпин
В Рено категорично не смятат да продават отбора на Алпин във Формула 1
Екипът на Лука ди Мео търси начин да продаде програмата за двигатели за Формула 1, като вече е ясно, че инженерите от двете бази във Франция и Великобритания ще бъдат разпределени по други звена в рамките на гиганта. Ако това се случи, то е въпрос на време да се задвижи и сделката за продажбата на тима на Алпин. Все пак, присъствието на Алпин във Формула 1 без мотори на Рено е повече от несъстоятелно и едва ли ще продължи повече от няколко дни.
Андрети получи подкрепа от големия съперник на Дженерал Мотърс
В момента има огромен интерес от страна на различни инвеститори да влязат във Формула 1. Най-известният е Майкъл Андрети, който е готов да купи цял тим, но никой не продава. В Алпин вече влязоха външни инвеститори - през лятото на 2023 тимът продаде 24% от акциите си за 200 милиона долара на три инвестиционни компании, като една е на популярния актьор Райън Рейнолдс. Тогава тимът беше оценен на 900 милиона долара, но сега с лекота цената му може да надхвърли 1 милиард долара и евентуалният нов собственик ще е освободен от задължението да работи с Рено. А Дженерал Мотърс може да се окаже част от бъдещата пакетна сделка, но за програмата за задвижващи системи.