Във Ферари са най-ощетени от новия компонент на BoP за Льо Ман
Отборът на Ферари е най-ощетен от новия компонент във формулата за изравняване на представянето на колите в Световния шампионат за издръжливост (WEC), който ще направи своя дебют по време на „24-те часа на Льо Ман“ следващата седмица.
Според публикуваните промени по Balance of Performance (BoP) Ферари ще губи най-голяма част от мощността си при скорост над 250 км/ч. От нормалната мощност, която за Ферари на Льо Ман ще бъде 508 kW (681 к.с.) 499Р ще губи 1.7% щом достигне 250 км/ч.
Пилотите на Ферари с критика към организаторите на Льо Ман заради "опасно" решение
Това се прави с цел максимално изравняване на силите във водещата категория Hypercar, а в предходните състезания от WEC ясно се видя, че Ферари разполага с най-бързата кола на правите. Тази загуба от 1.7% за Ферари обаче е компенсирана от факта, че за Льо Ман максималната мощност на 499P е увеличена с 2 kW спрямо състезанието на „Спа“ в средата на месец май. В допълнение към тази по-висока мощност и минималното тегло на прототипа на Ферари е намалено с 10 килограма (от 1053 на 1043 кг).
Другите автомобили, които ще претърпят сериозно олекотяване за Льо Ман са 9Х8 на Пежо и GR10 Hybrid на Тойота, които губят съответно по 18 и 11 килограма спрямо „6 часа на Спа“. Така колата на Пежо ще тежи 1047 килограма, а тази на Тойота – 1053.
По-къса процедура за рестартиране в Льо Ман тази година
При Кадилак и Порше, които се очаква да бъдат другите коли в челото, има увеличаване на теглото до съответно 1036 и 1042 килограма. При Кадилак има и драстично понижаване на мощността от 516 на 509 kW, а тази на Порше е увеличена от 507 на 511 kW.
От големите отбори с най-много енергия за стинт ще разполага Тойота с 906 MJ, а с най-малко ще е Ферари – 889 MJ. В съотношението мощност/тегло най-напред ще е Кадилак с 0.491 kW/kg, а Тойота ще е в най-неблагоприятната позиция с 0.482 kW/kg.