След критиките, които организаторите на „24 часа на Льо Ман“ получиха през миналата година за дългата процедура по рестартиране на състезанието след период с кола на сигурността за тазгодишното издание на надпреварата тя ще бъде ускорена.
Преди 12 месеца на Льо Ман дебютира нова система за използването на колата на сигурността. При нея, след почистването на пистата или подобряването на метеорологичните условия, всички коли се събираха зад един автомобил на сигурността, а другите два се връщаха на своите изходни позиции.
В Тойота възроптаха срещу "американизацията" на "24 часа на Льо Ман"
След като това се случеше колите, които се намираха между лидера в своя клас и колата на сигурността бяха пуснати да изпреварят колоната и да се наредят на опашката. Следваше и едно нареждане на автомобилите по класове като първо колите от LMP2 биваха изпреварени, след което и тези от GT категорията, за да може при подновяването на надпреварата автомобилите от Hypercar да бъдат пред тези от LMP2, а GT автомобилите да са последни.
Пилотите от IMSA защитиха "американизацията" на "24-те часа на Льо Ман"
Това пренареждане на колоната обаче отнемаше изключително много време и точно то донесе критиките на организаторите. Именно поради тази причина за тазгодишното издание на „24 часа на Льо Ман“ пренареждане на автомобилите по класове няма да има. Предходните две стъпки обаче ще бъдат запазени, което отново ще води до известно забавяне, но не толкова, колкото преди 12 месеца.
Заради използването на бавните зони обаче очакванията са и тази година колата на сигурността да излиза на пистата само в краен случай. През миналата година пълните неутрализации на състезанието бяха общо три. Първата дойде още в самото начало след множество инциденти в първия тур, след което имаше една продължителна пауза заради проливния дъжд, а последната дойде в началото на нощта заради нуждата пистата да бъде почистена от доста отломки в сектора около „Тетр Руж“.
Снимки: Imago