Пилотите на Ферари в Хиперкар категорията разкритикуваха организаторите на „24-те часа на Льо Ман“ заради тяхното решение да забранят предварителното подгряване на гумите преди излизането на пистата.
Това ще бъде първи такъв случай в модерната история на състезанието, след като преди година за „24 часа на Льо Ман“ бе направено изключение от правилника в Световният шампионат за издръжливост (WEC) и подгряването на гумите бе разрешено. Очакванията бях и тази година ACO да вземе същото решение, най-вече заради факта, че голяма част от състезанието се провежда при много ниски температури в малките часове на денонощието.
Според Алесандро Пиер Гуиди, който преди година спечели „24 часа на Льо Ман“ заедно с Джеймс Каладо и Антонио Джовинаци в автомобила с №51, смята, че това решение може да доведе до сериозни последствия.
Зидан дава старта на “24 часа на Льо Ман”
„Според мен изборът е лош, опасен и безполезен, така че не е позитивен. Не мисля, че ще имаме предимство, въпреки че вече показахме, че се справяме по-добре със загряването на гумите, така че все пак може да се окаже от наша полза.
„Но има риск за сериозни инциденти и не мисля, че ще помогне по някакъв начин на състезанието“, обясни Пиер Гуиди.
Неговият съотборник от автомобила с №50 Мигел Молина също смята, че от ACO трябва да преосмислят своето решение да забранят предварителното подгряване на гумите.
„Това е нещо, което ни притеснява. В миналото видяхме, че не е лесно и ще трябва да сме много внимателни, защото ще рискуваме да загуби състезанието моментално. Според мен решението трябва да бъде преосмислено, защото не е 100% безопасно“, заяви Молина, които и тази година ще кара заедно с Антонио Фуоко и Никлас Нилсен.
Бившият пилот във Формула 1 Джовинаци пък очаква предизвикателството със загряването на гумите през нощта да бъде огромни и именно това да е едно от най-трудните неща в тазгодишния Льо Ман.
„Ще е едно от най-трудните неща, защото миналата година ние карахме с вече загрети гуми, но през 2024 все още не сме се изправяли пред толкова ниски температури, които да ни накарат да усетим какви ще са условията. Да караш през нощта със студени гуми ще е голямо предизвикателство. Това е една неизвестна, която притеснява всички отбори и пилоти“, каза Джовинаци.
За Ферари сезонът в WEC до момента не се развива по план, след като италианците имаха три доста трудни състезания Катар, на „Имола“ и „Спа“. В Катар те като цяло бяха далеч от темпото, след което бяха много бързи в домашния си старт, но допуснаха стратегическа грешка при краткото преваляне в последните часове, а на „Спа“ червеният флаг ги лиши от шанса да се преборят за победата. За „черните кончета“ една победа в Льо Ман, където ще се дават и двойни точки, определено ще компенсира разочарованията от последните два старта.
„През 2023 ние бяхме аутсайдери и не знаехме какво точно да очакваме. Знаехме, че имаме силна кола, но много хора се съмняваха в надеждността ни. Днес имаме по-ясна представа за възможностите на колата, да кажем, че има по-големи очаквания, но както и миналата година, всички стартираме наравно в Льо Ман.
„Това състезание е много трудно за печелене, може би е най-трудното 24-часово състезание за печелене, с толкова много марки, които участват. Досега колата е конкурентна, въпреки че спечелихме по-малко, отколкото можехме през 2024. За шампионата това не е добре, но за късмет има много точки за печелене в Льо Ман, така че ще е много важно да се представим добре на „Сарт“, обясни Пиер Гуиди.
Снимки: Gettyimages