Васьор: Разликата между Ферари и Макларън е не повече от десета
Шефът на Ферари Фредерик Васьор вярва, че разликата между неговия отбор и този на Макларън като скорост е не повече от десета от секундата. От началото на сезона двата екипа се бетонираха на местата зад Ред Бул, но балансът на силите между тях варира от писта на писта.
В първите четири кръга за годината предимството бе за Ферари, но в Китай Макларън бе по-бързата кола. По думите на Васьор лекото отстъпление на Скудерията в Шанхай се дължи на грешния подход към уикенда, който включваше и първия спринт за сезона.
Напрежението във Ферари расте, Сайнц спря да говори
„Мисля, че говори за десета или дори половин десета. В Мелбърн например след 60 обиколки ние завършихме на осем секунди пред тях. По-скоро зависи кой ще успее да извлече максимума от възможностите си.„Говорим за развитие. Първо като отбор ние трябва да извлечем максимума от това, с което разполагаме, а в Китай не се справихме с тази задача. Не е като сиатуацията да се е променила драстично.„Много зависи от пистата, от настилката. В Китай беше много трудно да разберем асфалта, а форматът не ни помогна. В петък сутринта направихме една серия с меките гуми, а след това използвахме средно твърдите в състезанието, които не бяхме изпробвали преди това. Само за по една обиколки в квалификацията.„Искам да кажа, че тези неща и подхода към различните ситуации оказват огромно влияние. Все пак говорим за една десета, а не за половин секунда“, каза Васьор.
Французинът също така сподели и своето мнение, че малките разлики зад ясния лидер във Формула 1 Макс Верстапен правят невъзможно нареждането на ребуса с разпределението на силите зад нидерландеца.
След десетилетия Ферари се връща към синия цвят
„Не е имало и един нормален уикенд. Все още сме в началото на сезона, така че имаме един прозорец, чийто отвор е много малък. Може би понякога Макс е по-бърз, но зад него имаме група от шест-седем коли, които са събрани в една десета. Това означава, че и най-дребният детайл може да те превърне от герой в нищо.„А когато стартираш от деветата позиция е много по-трудно да напреднеш, защото нямаш голямо предимство от гледна точка скоростта. Заради мръсния въздух гумите ти се унищожават за десет обиколки и умираш. Затова е много важно да не се допускат грешки. Ние нямахме най-чистия уикенд и допуснахме много грешки като екип. Ние знаем, че ако не свършиш добра работа, няма си начело“, обясни французинът.
Ферари обяви официално новия си генерален спонсор
Този уикенд Формула 1 се насочва към Маями, където отново ще бъде използван спринтовият формат. За Ферари състезанието във Флорида ще бъде специално, тъй като с него ще стартира партньорството на италианския тим с новия му генерален спонсор – HP.