Васьор: Разликата между Ферари и Макларън е не повече от десета

Васьор: Разликата между Ферари и Макларън е не повече от десета

Шефът на Ферари Фредерик Васьор вярва, че разликата между неговия отбор и този на Макларън като скорост е не повече от десета от секундата. От началото на сезона двата екипа се бетонираха на местата зад Ред Бул, но балансът на силите между тях варира от писта на писта.

В първите четири кръга за годината предимството бе за Ферари, но в Китай Макларън бе по-бързата кола. По думите на Васьор лекото отстъпление на Скудерията в Шанхай се дължи на грешния подход към уикенда, който включваше и първия спринт за сезона.

Напрежението във Ферари расте, Сайнц спря да говори
Напрежението във Ферари расте, Сайнц спря да говори

„Мисля, че говори за десета или дори половин десета. В Мелбърн например след 60 обиколки ние завършихме на осем секунди пред тях. По-скоро зависи кой ще успее да извлече максимума от възможностите си.

„Говорим за развитие. Първо като отбор ние трябва да извлечем максимума от това, с което разполагаме, а в Китай не се справихме с тази задача. Не е като сиатуацията да се е променила драстично.

„Много зависи от пистата, от настилката. В Китай беше много трудно да разберем асфалта, а форматът не ни помогна. В петък сутринта направихме една серия с меките гуми, а след това използвахме средно твърдите в състезанието, които не бяхме изпробвали преди това. Само за по една обиколки в квалификацията.

„Искам да кажа, че тези неща и подхода към различните ситуации оказват огромно влияние. Все пак говорим за една десета, а не за половин секунда“, каза Васьор.

Французинът също така сподели и своето мнение, че малките разлики зад ясния лидер във Формула 1 Макс Верстапен правят невъзможно нареждането на ребуса с разпределението на силите зад нидерландеца.

След десетилетия Ферари се връща към синия цвят
След десетилетия Ферари се връща към синия цвят

„Не е имало и един нормален уикенд. Все още сме в началото на сезона, така че имаме един прозорец, чийто отвор е много малък. Може би понякога Макс е по-бърз, но зад него имаме група от шест-седем коли, които са събрани в една десета. Това означава, че и най-дребният детайл може да те превърне от герой в нищо.

„А когато стартираш от деветата позиция е много по-трудно да напреднеш, защото нямаш голямо предимство от гледна точка скоростта. Заради мръсния въздух гумите ти се унищожават за десет обиколки и умираш. Затова е много важно да не се допускат грешки. Ние нямахме най-чистия уикенд и допуснахме много грешки като екип. Ние знаем, че ако не свършиш добра работа, няма си начело“, обясни французинът.

Ферари обяви официално новия си генерален спонсор
Ферари обяви официално новия си генерален спонсор

Този уикенд Формула 1 се насочва към Маями, където отново ще бъде използван спринтовият формат. За Ферари състезанието във Флорида ще бъде специално, тъй като с него ще стартира партньорството на италианския тим с новия му генерален спонсор – HP.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички