Мир иска интензивно развитие от Хонда, за да излезе от "Японската Купа"
Световният шампион в MotoGP за 2020 година Жоан Мир е на мнението, че Хонда трябва да продължи с интензивното развитие на RC213V от последните месеци след незадоволителния старт на сезон 2024 в кралския клас.
В тима се надяваха на прогрес в началото на година, но след първия кръг за сезона Хонда е на последното място в конструкторския шампионат. На само точка пред марката от Токио е другият японски производител Ямаха, който също се бори с проблеми в своя мотор.
Желанието на Мир е инженерите на Хонда да продължат с интензивната си работа от последните месеци, за да се измъкнат от „Японската Купа“ в дъното на класирането. Заради това изоставане на двете японски марки през последните години те получиха отстъпи от правилата за развитие, които да им помогнат по-бързо да настигнат европейските производители Априлия, Дукати и КТМ.
Ясен е пътят как Ямаха и Хонда да догонят Дукати в MotoGP
„Изпреварих много пилоти. Стартирах 18-ти и бях близо до лидерите, виждах тяхната група. Изкарах цялото състезание зад Фабио (Куартараро). В последните пет обиколки реших да го атакува., защото смятах, че разполагам с още темпо.„Започнах да натискам, дръпнах му с една секунда и убих гумата. Прецаках всичко, което бях направил в последните две обиколки.„Поне се насладих на борбата за „Японската купа“, дори за момент бях начело в нея. Но бях прекалено голям оптимист в последните пет обиколки. Не очаквах такъв срив от гумите.„Нашият мотор се подобрява, но другите се подобряват повече. Не знам на коя позиция щяхме да сме в състезанието от миналата година с времето от тази, но нямаше да е далеч от челото. Другите са направили стъпка напред. Ние също, но не достатъчно голяма. Вътре в отбора ние знаем какво става и работим здраво.„Това, което искам е те да продължат с интензивността на развитието и да имаме нови части по мотора, защото това, което имаме сега, не е достатъчно. Миналата година разполагахме с един и същ пакет през цялата година и това беше много натоварващо психически. Тази година очаквам повече. Виждам промените, така че се надявам нещата да продължат по този начин“, заяви Мир.
Собственикът на LCR Хонда похвали новия подход на Хонда в MotoGP
Испанецът не бе най-бързият мотор на Хонда в неделя в Катар. Тази чест се падна на сателитния пилот на LCR Хонда Йоан Зарко, който завърши на 18 секунди зад победителя Франческо Баная. За сравнение в същото състезание миналата година Марк Маркес финишира с пасив от 15 секунди от Фабио Ди Джанантонио.
За 4 месеца MotoGP стана с 14 секунди по-бърз шампионат
Според съотборника на Мир Лука Марини обаче, не трябва да се бърза със заключенията след само едно състезание. По думите на италианеца завръщането на Хонда в челото няма как да стане изведнъж и ще е нужно търпение.
„Това беше само първото състезание. Трябва да сме реалисти и да запазим спокойствие. Мисля, че Йоан направи добро състезание. Не трябва да забравяме, че нашата стартова позиция е по-задна и всички в челото натискат с развитието на мотора си всяка година.„Нямаме конкретна цел, защото мишената постоянно се движи напред. Трябва да стигнем до челото, но няма да е лесно. Този процес отнема време, така ние трябва да сме спокойни и да правим постоянни стъпи напред“, каза Марини.