Абитебул предупреди ФИА да обмисли добре промените в WRC
Шефът на тима на Хюндай в Световния рали шампионат (WRC) Сирил Абитебул предупреди ФИА да “осмисли добре” евентуалните радикални промени на правилата в спорта. ФИА сформира специална работна група, начело с вицепрезидента на федерацията и бивш навигатор Робърт Рийд и световния шампион за 1981 Дейвид Ричардс, която трябва да предложи промени в правилата и формата на WRC.
Първата промяна стана факт с новата точкова система, която влезе в сила за началото на сезон 2024, а също така работната група организира и допитване до феновете за това какви да са техническите правила, форматът на ралитата и т.н.
Пилотите на Хюндай споделиха своите очаквания за рали "Швеция"
Голямата неяснота относно близкото бъдеще на WRC е свързана с това какви ще са автомобилите от категорията Rally1 - дали ще се запазят сегашните хибридни коли, които обаче са изключително скъпи или пък ще се заложи на по-мощна версия на автомобилите от популярната категория Rally2.
Тойота Ярис Rally1 става още по-бърз
В Хюндай държат на запазването на Rally1 автомобилите до края на 5-годишния им хомологационен цикъл, който приключва в края на 2026, като тимът е предвидил сериозни инвестиции за развитието на i20 N Rally1.
Рованпера: Хората около мен казват, че съм станал по-спокоен
“Трябва ни яснота за плана за развитие на спорта, когато ние влагаме усилия и средства в развиването на нашия автомобил - обясни Сирил Абитебул. - В момента предполагаме, че правилата ще останат такива, каквито бяха публикувани. Ако обаче има промяна в тих, ние ще трябва да промени стратегията ни. Бих предупредил ФИА да обмисли внимателно всяка една радикална промяна на формулата, която използваме.”
ФИА се допитва до феновете за бъдещето на WRC
Въвеждането на Rally1 колите за началото на сезон 2022 имаше за цел да привлече нови автомобилни производители в WRC, но очакванията не се оправдаха. В същото време цените на тези автомобили са много високи, говори се за поне 1 милион евро, а заедно с това тръгват и разходите за експлоатация на автомобила.
От промоутъра на WRC заявиха, че компанията не участва пряко във взимането на решения в тази област, но допълниха, че очакват “ясни нови правила”, които да позволят влизането в шампионата на нови производители.