Тойота планира интересни промени по Ярис Rally1, които трябва да станат факт за рали “Сафари” в края на март, като най-важното нововъведение ще е новото окачване на хибридния автомобил. Все още обаче новото окачване, за което потвърди и техническият директор на Тойота Том Фаулър, не е получило хомологация.
От тима обясниха, че Тойота и доставчикът на компоненти за окачването Reiger са започнали работа по новия вариант през втората половина на миналата година като се очаква окачването да стане по-здраво и да дава повече възможности за настройване на автомобила.
Танак трябва да разбере по-добре колата на Хюндай, за да отключи потенциала ѝ
“Много от частите по окачването са от групата на т.нар. “Опционален вариант”, т.е. имат хомологация, но за тях не се изисква жокер - допълни Фаулър пред Dirtfish. - Става въпрос за поне десет компонента от окачването, така че това е доста сериозна промяна. Не става въпрос само за това, че колата ще стане по-бърза и ще стъпва по-добре, искаме и повече надеждност.”
Абитебул: Нювил никога не е бил по-силен
ФИА ще публикува новите хомологации и промените по досегашните на 1 март, но с оглед на представянето на Тойота в Кения в последните години, то е много спорен въпросът дали тимът ще има нужда от тези подобрения в рали “Сафари”. Кения се завърна в календара на WRC през 2021 и оттогава насам победите са за Тойота, а в последните две издания на ралито пилотите на тима окупираха изцяло подиума.
Ожие е горд с представянето си в "емоционалното" рали "Монте Карло"
Снимки: Gettyimages