Хонда си намери решение на проблема с шаситата
Отборът на Хонда в MotoGP привлече съоснователя на Калекс Алекс Баумгартнер, който да помага с развитието на шасито на RC213V.
Хонда и Калекс започнаха съвместната си работа през миналата година, когато германският производител създаде шаси, което беше използвано от Марк Маркес и Жоан Мир в определени уикенди. Въпреки че това шаси не се хареса толкова на двамата пилоти то даде много ценна информация на японския производител, която да бъде използвана в бъдеще.
Жоан Мир: Не знам дали с рамата на Калекс ще сме по-бързи
Продължението на тази съвместна работа включва привличането на Баумгартнер, който днес беше видян в гаража на Хонда по време на първия ден на официалния предсезонен тест в Малайзия. Задачата пред германския специалист ще е той да помогне на Хонда да продължи с прогреса, който стартира по време на теста във Валенсия в края на миналата година.
На „Рикардо Тормо“ Мир, Такааки Накагами и новите попълнения Лука Марини и Йоан Зарко имаха възможността да тестват изцяло нова версия на шасито за сезон 2024. Най-голямата разлика с предходната версия, която беше изпробвана на теста на „Мизано“ през септември беше свързана с теглото на мотора, който сега е с около осем килограма по-лек.
Новият мотор на Хонда е с 8 килограма по-лек
С привличането на Баумгартнер Хонда още веднъж показва, че има промяна на философията на работа в японския тим. В миналото той категорично отказваше да привлича инженери, които не са японци. Изоставането от европейските марки обаче принуди шефовете в Токио да сменят своята политика и да започнат да привличат таланти от Стария континент.
Зарко: Новата Хонда е с поне 0.7 секунди по-бърза
В Хонда Баумгартнер ще има задачата да ускори процеса по създаване на шаситата и тяхното тестване. Неговата официална позиция ще бъде технически съветник, а договорът му е директно с Хонда Рейсинг (HRC).
Снимки: MotoGP