Моторът на Хонда за сезон 2024 в MotoGP е с цели 8 килограма по-лек, съобщава испанският вестник El Periodico, който се позовава на свои източници в японския тим.
Тази олекотена версия вече беше изпробвана от Жоан Мир и Лука Марини по време на следсезонния тест във Валенсия в края на ноември месец. В отбора обаче вярват, че, ако този мотор беше дебютирал на теста на „Мизано“ в началото на септември Марк Маркес е щял да остане в Хонда.
Испанецът обаче беше разочарован от прототипната версия, която изпробва на този тест и взе трудното решение да се раздели с Хонда. През 2024 година той ще кара за екипа на Грезини Дукати, а неговото място бива заето от Марини.
Именно това олекотяване е нещо, което Маркес е искал от дизайнерите на Хонда в продължение на две години, но то е дошло твърде късно, за да може испанецът да гласува доверие на тима за още един сезон. Освен, че ще бъде по-лек, новият мотор ще разполага с изцяло ново окачване, нов двигател, нова аеродинамика и ще бъде по-компактен.
Сито Понс критикува Маркес за раздялата с Хонда
Този сериозен прогрес на Хонда – свалянето на осем килограма за само два месеца, е още една индикация за възможностите на японския гигант. Поне в първата половина на 2024 година той ще може да бъде много агресивен в развитието на своята машина, заради правилата за отстъпките, които бяха приети в края на миналата година.
Ясен е пътят как Ямаха и Хонда да догонят Дукати в MotoGP
Според тях Хонда, а и Ямаха, ще имат по-голяма свобода при развойната дейност на своите мотори. Те също така ще могат да използват своите състезателни пилоти в частните тестове, което няма да бъде позволено на Априлия, Дукати и КТМ.
Хонда има планирани общо 22 частни теста за 2024 година
Това означава, че Мир и Марини ще могат да се включат и в шейкдауна теста на „Сепанг“ следващата седмица. Същото важи и за пилотите на Ямаха – Фабио Куартараро и Алекс Ринс.
Снимки: Red Bull Content Pool | Снимки: MotoGP