В Хаас още търсят отговор за проблема с гумите миналата година
Представянето на отбора на Хаас през сезон 2023 във Формула 1 беше изцяло подчинено на проблемите с работата на гумите, които застигаха Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг в почти всяко състезание.
Двамата често постигаха много добри резултати в квалификации и стартира от предни позиции. В състезанията обаче те изоставаха заради прекомерното износване на гумите, от което страдаше VF-23.
Първото представяне тази година ще е на Хаас
Тимът дори въведе голям пакет с подобрения за домашната си Гран При на САЩ, чиято цел беше да реши именно проблема с работата с продуктите на Пирели. За съжаление на Хюлкенберг и Магнусен това не се случи, а още по-притеснителното е, че в тима все още нямат ясна представа защо имаха такива проблеми с натоварването на гумите.
„Не мисля, че разбираме всичко. Разбираме голяма част, но единственото доказателство ще е, ако създадем кола, която да се справи с проблема. Не бих искал да седя тук и да твърдя, че разбираме нещата на 100%. Не ги разбираме. Но имаме добра представа върху какво трябва да се фокусираме“, каза новият ръководител на Хаас Аяо Комацу.
Комацу: Джийн Хаас има правото да се срамува от резултатите
Японецът замени Гюнтер Щайнер начело на тима, след като собственикът Джийн Хаас реши да направи тази промяна заради незадоволителните резултати на отбора през последните години. През 2023 Хаас завърши на последното място в конструкторския шампионат, което се случи и през 2021, когато пилоти на екипа бяха Никита Мазепин и Мик Шумахер. През 2022 Шумахер и Магнусен изкачиха отбора до осмото място, но проблемите си гумите го върнаха на последното.