Защо Ред Бул RB20 не се справи с краш теста
За втори път в рамките на три години новият болид на Ред Бул не успява да се справи с краш теста на ФИА преди началото на новия сезон във Формула 1. След 2022 сега новият RB20 демонстрира недостатъчна здравина на носа, който се е прекършил по време на тестовете, след което е нанесъл поражения по корпуса на болида.
Анализаторите са на мнение, че инцидента с RB20, както и неуспешният краш тест на новата кола на Алпин, се дължат на олекотяването на носа, с което се преследват две цели.
Нюи остава незаменим за Ред Бул
Първата е общото олекотяване на болида, за да се стигне до заветните 798 килограма минимално тегло, като от Ред Бул вече признаха, че една от основните причини за успехите на RB19 през 2023 година е ефективното й олекотяване, позволило по-прецизно разпределение на теглото между двата моста.
Тото Волф: Нямам съмнение, че Ред Бул ще са силни
И втората причина е, че по-леката откъм килограми предница на колата позволява по-прецизна работа на предното окачване и “по-добра стъпка” на предния мост. Точно това предпочита световният шампион Макс Верстапен - прецизно настроена предница, която стъпва добре и е достатъчно стабилна, за да позволи на пилота да провокира колата към презавиване, след като натовари максимално предния мост.
95% от колата на Ферари ще е нова
Както вече стана дума, неуспешният краш тест на RB20 може да се отрази само на графика на подготовката на новата кола, едва ли на качествата й, въпреки че носът ще стане по-тежък.