В началото на седмица отборът на Заубер обяви официалното си име за следващите два сезона във Формула 1, а именно Stake F1 Team. Stake е един от спонсорите на швейцарския тим от началото на миналата година, последната, в която екипът използва бранда на Алфа Ромео.
Stake е американска онлайн бетинг компанията, което ще създаде проблеми за Заубер в някои от държавите, които домакинстват на стартове от Формула 1. В Австралия, Испания, Белгия и Катар законите не позволяват рекламирането на подобни компании, което няма да позволи на Заубер да използва името – Stake F1 Team.
Заубер представи окончателното си ново име за сезон 2024 във Формула 1
Вместо това в тези четири кръга отборът ще бъде познат като Kick F1 Team. Kick е дъщерна компания на Stake, чийто ресор е онлайн стрийминга.
През миналата година брандингът на Kick замени този на Stake за въпросните четири състезания, заради законите в съответните държави. В официалната видео игра на Формула 1 за сезон 2023 (F1 23) Stake също беше заменен от Kick от страна на EA Sports.
Заубер получава 100 милиона долара от Stake
Подобни ограничения за рекламирането на дадени продукти в определени страни не са неща ново за света на Формула 1. През годините най-стриктни са били ограниченията, свързани с цигарените реклами, а в последно време в дадени страни бяха забранени рекламите и на алкохолни продукти на спортни събития. До сега обаче тези закони не водеха до цялостната смяна на името на даден отбор, а само до премахването на определени спонсорки лога за съответния уикенд.
Снимки: Gettyimages