Ферари ще представи новия си автомобил за сезон 2024 във Формула 1 на 13 февруари, а шефът на Скудерията Фредерик Васьор обясни, че 95% от колата ще е напълно нова. През миналата година Ферари разполагаше с най-бързия автомобил в квалификациите, но в състезателно темпо отстъпваше на Ред Бул и тимът спечели само едно състезание - с Карлос Сайнц в Сингапур.
Силните страни на SF-23 бяха спирането, високата скорост на правите и поведението н късите завои, а голямата слабост - непредвидимото понякога поведение на болида и деградацията на гумите, като тези проблеми трябва да бъдат решени при автомобила, който засега носи работното име 676.
Новият болид на Ферари преодоля краш теста
“Революция, не знам дали това е правилната дума за колата ни за сезон 2024, тъй като за трета поредна година техническите правила са без промяна и не могат да се правят големи промени по автомобилите - обясни Васьор на среща с медиите в Маранело. - Става въпрос за десети от секундата. Трябва да подобрим 0,1-0,2 процента от представянето ни, не 5%. Но трябва да направим важна стъпка напред. Променяме и сменяме 95% от компонентите в новия автомобил, може би това ще е революция.”
Васьор не е доволен от първата си година в Маранело
Васьор допълни, че вярва, че във Ферари е постигнат прогрес в хода на зимната пауза, но уточни, че едва на тестовете в Бахрейн ще стане ясно къде се намира тима спрямо съперниците си.
Нюи остава незаменим за Ред Бул
“За нас най-важното нещо сега е да продължим да работим, да натискаме, да не спираме развитието, пилотите ни участват пълноценно в този процес - допълни Васьор. - Мисля, че се движим в правилната посока, но в Бахрейн ще видим докъде сме стигнали.”