В Италия: Ланча се връща в WRC!
Феновете, които помнят рали успехите на Ланча са вече на възраст, но голяма част от тях не са загубили надежда, че най-успешният производител в историята на ралитата, ще се върне отново по отсечките. И в близко бъдеще това може да се окаже истина.
Според материал в италианското списание Autosprint, в концерна Стелантис, под чиято шапка е Ланча, е взето решение италианската марка да се върне в ралитата. По ирония на съдбата, в Стелантис вече има две марки, които имат или поне имаха сериозни рали програми - Ситроен присъства на световната рали сцена с C3 Rally2, но пък за Пежо програмата за R5 автомобил - 208, вече е по-скоро спомен.
Възраждането на Ланча започва с новия Ypsilon
Възраждането на рали легендата Ланча е свързано със следващото поколение на вечния модел на марката Ypsilon, което ще бъде представено през февруари. Плановете предвиждат създаването на Rally2 автомобил, базиран на Ypsilon, който да дебютира през 2025 година, а работата по развитието на рали автомобила трябва да започне тази пролет.
Канкунен разказва как се кара автомобил от група Б
Развитието на проекта обаче ще е още по-интересно - в края на 2026 година изтича срока на настоящите технически правила за Rally1 автомобилите и в скоро време ще станем свидетели на предложенията за това какви трябва да са наследниците на тези коли. Задължително е следващите Rally1 коли да са по-евтини и е много вероятно да не са хибриди. ФИА вече направи отстъпка в тази област и ще има частни Rally1 коли без хибридна система, а от началото на 2027 това може да важи за всички автомобили от най-високата категория в ралитата.
Филм разказва за битката на Ауди срещу Ланча преди 40 години
Защото целта на Ланча е да се завърне от 2027 с Rally1 автомобил, като логично е да предположим, че това ще е възродената Delta. А и създаването на нов рали автомобил, базиран на Ypsilon R5 няма да е толкова скъпо и трудно, като се има предвид, че целта е следващите Rally1 коли да са “еволюция” на сегашните Rally2 автомобили.
Защо в WRC ще има Rally1 автомобили без хибридни системи
Тепърва обаче предстои всичко това да бъде потвърдено, но пък точен индикатор за интересите на Ланча ще е участието на марката в дискусиите, организирани от ФИА и промоутъра на WRC за това как трябва да изглежда следващото поколение Rally1 автомобили.