Спортните правила в Световния рали шампионат (WRC) за сезон 2024 вече позволяват участието на Rally1 автомобили без хибридни системи. Тези коли ще могат да се карат само от частни пилоти, тъй като няма да могат да се борят за точки в класирането на конструкторите и на борда им вместо хибриден блок с тегло приблизително 90 кг, ще има баласт 100 кг.
Хибридната система прави Rally1 колите много по-скъпи, както за покупка, така и за експлоатация в хода на ралитата от WRC, затова този „бюджетен вариант” е насочен към частните пилоти. Които, разбира се, няма да разчитат на 500-те конски сили на пълноценните Rally1 автомобили, а на мощността, идваща от 1,6-литровия бензинов турбо мотор – около 380 конски сили.
Ойт Танак тества Хюндай на сняг
Въвеждането на тази версия на Rally1 колите беше поискано този сезон от собственика на М-Спорт Малкълм Уилсън, за чийто тим продажбата на коли на клиенти е основната и най-важна част от бизнеса. Малкълм постави това изискване на срещата в Атина в самото начало на рали „Акрополис”, в която участваха представители на ФИА, на промоутъра и на автомобилните производители. И това се оказа успешният ход, тъй като досегашните опити на Малкълм да постигне този пробив за бизнеса на М-Спорт бяха неуспешни, но сега получиха одобрението на Световния моторспорт съвет на ФИА.
Тойота: Еванс може да стане световен шампион
Много анализатори са на мнение, че това е началото на края на хибридните рали автомобили в този им вид, като решаващо ще е привличането или не на нови производители в WRC за следващия цикъл на прилагането на техническите правила, който започва от началото на сезон 2026.
Нова точкова система в WRC за 2024 година
Снимки: Gettyimages