В началото на януари ще е премиерата на филма „Race for Glory: Audi vs. Lancia”, който разказва за битката на пионерите на задвижването 4х4 в ралитата Ауди срещу италианската рали икона Ланча. Сезонът, разбира се е 1983 – вододелът между старата ера на колите със задно предаване и неумолимо настъпващото Куатро на Ауди.
Зрителите ще станат свидетели на съживяването на отдавна забравени сцени и сюжети от най-големите ралита в света, а точно в края на първата половина на 80-те години ралитата успешно съперничат на Формула 1 по популярност в световен мащаб.
Нетфликс стартира снимките на сериала за Сена
Централните фигури са шефовете на двата заводски отбора: Роланд Гумперт в Ауди и Чезаре Фиорио в Ланча. Ролята на Гумперт изпълнява Даниел Брюл, който изигра легендата Ники Лауда в „Rush” („С пълна газ”), а Рикардо Скамарчо съживява ранния Фиорио по пътя на първите му големи успехи в автомобилния спорт.
Нетфликс: Без Рикардо нямаше да има Drive to Survive
Другият централен образ е легендата Валтер Рьорл, като германецът има сериозно предпочитание към италианските марки в първите си години в елита на Световния рали шампионат – първо ФИАТ, а след това и Ланча. И най-интересното е, че по това време Рьорл вече има две световни титли, той е действащият световен шампион, но държи да участва само в ралита, които са му интересни и битката за титлата не го вълнува. С трудната роля на Рьорл се наема Фолкер Брух, познат от сериала „Берлински Вавилон”.
Изгоря електрическата Ланча Делта на Себастиен Льоб
Филмът обещава много емоции и екшън на рали феновете, а битката от 1983 между Ауди и Ланча е любимата на Джеръми Кларксън, като от това време е и любопитният сюжет с бройките Ланча 037, по-точно 400-те коли, които трябва да бъдат представени за хомологация, но на паркинга се оказват само 200... Точно този епизод обаче най-вероятно е намерил място във филма в малко по-различен вид.