Порше с нов рекорд за електромобили на „Нюрбургринг”
Предсериен Порше Taycan записа нов рекорд за сериен електромобил на Северната дъга на „Нюрбургринг”, като постижението на Taycan е с 17 секунди по-добро от предишния рекорд на Тесла Model S Plaid.
Пилотът по развитието на Порше Ларс Керн постигна 7:07.55 минути в рекордната си обиколка на 20-километровото трасе в планината Айфел. Подобрението на рекорда на Тесла е точно с 17,681 секунди, а новата версия на Taycan е с 26 секунди по-бърз от постижението на Taycan Turbo S и е съвсем близо до абсолютния рекорд на Северната дъга, записан от Rimac Nevera – 7:05,298 минути.
Класическо Порше 911 на ток с 440 конски сили
От Порше обещават видео от рекордната обиколка в средата на март, като тогава трябва да се появи и информация за серийната версия на този „предсериен Taycan”. Моделната гама на Taycan е на прага на фейслифт в средата на жизнения й цикъл, така че с този рекорд, новата версия на електромобила ще задържи интереса на медиите.
Очаква се, че серийната версия на рекордьора ще се казва Taycan Turbo GT, а според слуховете на борда на автомобила има три електромотора с обща мощност около 1000 конски сили. Добавянето на втори електромотор на задния мост осигурява по-добър термален мениджмънт на задвижването плюс по-ефективен тракшън контрол.
Защо Порше се отказа от наследника на 918 Spyder?
От Порше акцентираха на факта, че Керн е завъртял няколко обиколки на Северната дъга, като почти всички опити са били много близки до рекордното му постижение. Северната дъга е може би най-трудното трасе за електромобили – заради дългите прави и общата дължина на обиколката, която е 20 километра.