Преди няколко години шефовете на Порше сериозно са обмисляли възможността да лансират модел, който да бъде позициониран над топ версията на 911 и под 918 Spyder. На практика, става въпрос за наследник на хиперкара 918 Spyder, чийто тираж беше изчерпан много бързо и реално колата нямаше кой знае какво присъствие на пазара. Появиха се слухове за създаването на 8-цилиндров боксер на новия модел, а за име се спрягаше означението 960 - за да може да е и наследник на легендата 959.
Сега се оказа, че голяма част от тези слухове са били верни, тъй като един от шефовете на компанията потвърди за развитието на прототип на суперавтомобил, задвижван от 8-цилиндров боксер.
Става въпрос за Маркос Маркес, който отговаря за е-горивата в Порше и който разказа пред The Intercooler за този модел. Става въпрос за автомобил с двигател, разположен пред задния мост, моторът е 5-литров 8-цилиндров боксер с две турбини и мощност 750 конски сили при 9000 об/мин. По план моторът трябва да работи с механична трансмисия.
Този модел не е на нивото на 918 Spyder като мощност, тъй като хибридният хиперкар разполага с 887 конски сили, идващи от 4,6-литров V8 мотор и три електромотора. Инженерите сглобяват прототип, базиран на Cayman, колата участва в няколко теста, но малко по-късно проектът е закрит.
Официално: Порше замразява проекта си за Формула 1
“Големите шефове бяха на мнение, че това не беше подходящият модел за онзи момент”, обясни Маркес. - Но Порше е инженерна компания в същността си и ние винаги търсим нови отговори, различни решения и понякога тези решения не ни трябват в момента, в който ги намираме. Но това е част от инженерния процес.”
Наследникът на 918 Spyder не е единственият модел, от който са се отказали шефовете на Порше. През 2020 година компанията разкри серия секретни концептуални модели, включително и серийна версия на прототипа 919 Hybrid, който спечели “24 часа на Льо Ман” и 904 Living Legend (на снимките) - автомобил, създаден да отдаде почит на 904 GTS от 60-те години и също тестван с 8-цилиндров боксер.
И все пак, когато Порше създаде наследник на 918 Hybrid, то според думите на главния изпълнителен директор на компанията Оливер Блуме, това няма да стане преди 2025 година и ще става въпрос за електромобил.